Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
Threaded View
-
16-11-09, 00:38 #1
Hei, trenger litt hjelp :)
Heisann
Jeg har nylig blitt diagnostisert med Thyreoiditt, og lurte på om det var noen som var interessert i å hjelpe meg å tolke den informasjonen jeg har fått av legen så langt og eventuelt gi noen råd.
Resultatet på blodprøven var følgende:
Anti-TPO : over 1300
T4: 11
T3: 5,4
Mer fikk jeg ikke vite. Ser at mange snakker om noe tsh-greier(?) i forbindelse med stoffskifteproblemer, men det sa han ingenting om. Burde jeg ha spurt ham om dette og?
Da jeg hadde legetime for å få vite prøveresultatet, sa legen at jeg hadde Thyreoiditt og at jeg skulle bruke Levaxin i et halvt års tid til et år for å se om ting ble bedre. Jeg fikk et lite ark hvor han skrev ned de tre verdiene jeg har nevnt over, så jeg kunne surfe litt på nettet om dette og satt meg på 50 mikrogram Levaxin.
En uke etterpå måtte jeg tilbake for å ta ny blodprøve og høre om medisinen hadde gitt noe effekt. Jeg kjenner ikke et fnugg av medisinen, så legen sa at når jeg fikk resultatet av blodprøven, måtte vi sannsynligvis skru opp dosen. Skal dit om et par dager.
Fikk litt kjeft av legen for ikke å ha sjekket dette tidligere. Men jeg fortalte ham at jeg for 7 år siden var hos en lege for å be om hjelp til å gjøre noe med overvekten ( er ca 30-35 kg for tung). Hadde prøvd alt og gikk ikke ned. Tok blodprøver som viste lavt stoffskifte, men legen da mente det ville bedre seg så lenge jeg spiste mindre. Selv om jeg sa at jeg ikke spiste så mye. Så da har det ikke blitt noe mer ut av det siden da. Men det virker litt skremmende at skjoldbruskkjertelen kan ha vært "under angrep" allerde siden da
Ellers, av symptomer kan jeg nevne følgende:
- Trøtt og slapp, utmattethet
- Veldig glemsk
- Konsentrasjonsvansker + vanskelig til tider å henge med når folk snakker til meg
- Aldri uthvilt etter nattesøvn
- Vektøkning
Som dere kanskje ser så har jeg fått med meg litt info rundt dette. Men jeg hadde likevel satt pris på om noen hadde tatt seg tid til å svare på spørsmålene mine og eventuelt spørsmål jeg ikke har stilt, men som jeg kanskje burde.
Jeg vet det fins mye her inne på forumet, sikkert også utallige helt like tråder. Men dette med konsentrasjonen min gjør at jeg ikke klarer å henge med så lenge på nettet. Av samme grunn, kan innlegget kanskje virke litt usammenhengende. Beklager i så fall det og på forhånd takk for svar
Mvh
MjohankNylig diagnostisert med Hashimoto`s Thyreoiditt
Lignende tråder
-
Har hatt hypotyreose i 8 år. Litt viten?
Av irene i forumet Lavt stoffskifteSvar: 50Siste melding: 21-04-10, 13:28 -
Ny her, trenger litt hjelp!
Av trude.lutt i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 29-10-07, 16:15

Svar med sitat
Bokmerker