Viser søkeresultater 1 til 10 av 100
Threaded View
-
14-11-09, 19:47 #11
Sv: Stoffskifteprøver - noen som vil synse?
Jeg er satt på følgende "diett":
Magnesium
D3
Omega 3
Selen
Kalsium
Har også fått resept på B-vitaminer jeg ikke har hentet enda, og spiser jern på grunn av tomme jernlagre.
Når jeg leser om disse stoffene ligner dette mer på en behandling av lavt kalsium enn en behandling av trøtte binyrer - selv om legen mente det siste.
Når det gjelder PTH er den målt, og ligger lavt til tross for lav kalsium i blodet. Det må, slik jeg skjønner det, bety at kjertlene av en eller annen grunn ikke klarer å produsere tiltrekkelig PTH. Eller har jeg misforstått noe? Det står "overalt" at hypokalsemi er svært sjeldent og nesten utelukkende som følge av skader på parathyroidekjertlene under operasjon for fjerning av skjoldbrukskkjertelen.
I tillegg leste jeg i går at 75% av de som opplevde ubalanse i kalkstoffskifte etter operasjon, får varige problemer. Jeg hadde store svingninger i kalsiumnivået mens jeg lå på sykehus etter operasjonen, og måtte får kalsium intravenøst. Dette skulle liksom følges tett i etterkant.
Lignende tråder
-
Jeg har haft struma siden jeg var omkring 18 år
Av Christina40 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 13Siste melding: 01-10-09, 12:18 -
Jeg har hatt lavt stoffskifte (Hypothyreose) siden tidlig på 90-tallet
Av Thomasine i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 13-01-08, 19:12 -
Har sikkert hatt lavt stoffskifte siden fødselen
Av Alani i forumet Lavt stoffskifteSvar: 51Siste melding: 18-05-05, 19:30

Svar med sitat
Bokmerker