Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Threaded View
-
04-11-09, 22:12 #2
Sv: Lav Tsh og variabel Ft4, 12 år etter struma-operasjon
Hei Linda I.
Du har jo resonnert slik jeg mener er riktig.
Vil bare benytte anledningen til å minne om at jeg vil fortsette å argumentere for at alle vil dra nytte av en "utdannelse" i egen sykdom.
Det Linda her forteller, mener jeg jo bekrefter nødvendigheten - så kan man dessverre så mye man vil. Helsa vår er det ingen andre enn oss selv som tar vare på.....
Lav TSH=osteoperose ?
Neida - det er en misforståelse, eller en måte å tenke på som er feil.
De som har gått med en langvarig hYperthyreose kan få dette. Det er altså råkjør med eget stoffskiftehormon, hvor kroppen ikke klarer å dekke det økte kalsiumbehovet.
Så mener jeg at klippetro på at Levaxin oppfører seg som vårt eget hormon, til at man trekker konklusjonen at Lav TSH fører til liknende tilstander.
Og det gjør det jo ikke.
Vi klarer jo ikke å gå overdosert på Levaxin - ubehaget er alt for stort.
Det er kun kjertelen som har TSH-reseptorer i kroppen, og når kjertelen er defekt har TSH null innvirkning på prosesser i kroppen.
Hos noen kan den virke som en doseindikator, men de fleste som har en korrekt dose reflekterer en TSH nær null.
Det finnes plausible funksjonsforklaringer på at det må være slik.
"Hvordan kan jeg komme ovenpå og få en stabil hverdag der jeg har overskudd til å gjøre noe som helst?"
Ja, den som visste det Linda....
Kroppen er jo mer enn stoffskiftet, og flere av alt det som får kroppen i balanse, kommer i ubalanse fordi dagens behandling ikke er komplett.
Kan jeg tippe på at mange år med inadekvat behandling har ført deg dit ?
Jeg ville vel starte med å ta de blodprøvene som er kjent for å være stoffskiftepåvirkelige, for å se hvilke av dem som er mest ute av lage, og begynne å tenke derfra.
D-vitaminmangel er svært utbredt blandt oss - det ville jeg bare begynt med uten videre.
Så er det klart at binyrene blir påvirket av en slik situasjon, så der ville jeg bedt om en utredning av spesialist.
Er redd slikt tar tid, og er en tolmodighetsprøve.
Jeg har brukt Armour siden mai-04 og kommer ikke til å gå tilbake til Levaxin - men det er meg, og den erfaringen er ikke direkte overførbar.
Legan skal jo skrive det ut om du ber om det, men hvis du ikke har "forsøkt alt mulig", så hadde jeg gjort det først.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Nytt liv etter operasjon
Av gevega i forumet Operasjon for Hashimoto'sSvar: 25Siste melding: 12-02-15, 21:52 -
Nytt liv... etter operasjon
Av enja i forumet OperasjonssalenSvar: 39Siste melding: 12-03-10, 01:15 -
Astma etter operasjon.
Av haba i forumet OperasjonssalenSvar: 5Siste melding: 26-01-09, 12:57 -
trening etter operasjon?
Av DALIA i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 1Siste melding: 29-04-08, 20:20 -
Blir ikke bedre etter operasjon...
Av sofus i forumet OperasjonssalenSvar: 12Siste melding: 14-02-07, 14:05

Svar med sitat

Bokmerker