Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
24-10-09, 21:38 #1
lavt stoffskifte = fibromyalgi??
kom over en forskningsartikkel av Lowe, der hevdes det at fibromyalgi i 98 % av alle tilfeller skyldes hypotyreose type 2....interessant.....
Jeg har fibromyalgidiagnose....ingen antistoffer, drøssevis av symptomer på hypothyreose og ser nå frem mot kombinasjonsprøvebehandling med T4 og T3
Videre har jeg funnet ut at min redsel for å ødelegge kjertelens evne til å lage eget hormon kan legges på hylla en stund, ved å tilføre stoffskiftehormon styrkes mitt immunforsvar og symptomene kan bedres. De som hevder at hormonbehandlingen knekker kjertelen farer bare med propaganda.
I tilfeller der man har forsøkt å medisinere de med anti-tpo har man i noen tilfeller sett at kjertelen ved avslutting av medisinering ikke produserer stort eget hormon lenger, men dette er et uungåelig faktum fordi kjertelen uten medisinering hadde blitt uvirksom lenge før.
Det er altså antistoffene som ødelegger kjertelen og kan gjøre hypothyreosen uhelbredelig, Thyroxinet demper utskillelsen av antistoffer slik at prosessen der kjertelen ødelegges går saktere enn den ville uten....
Lignende tråder
-
Fibromyalgi = stofskiftesygdom! Eltroxin, Liothyronin og til sidst - Armour
Av Karina i forumet Fibromyalgi og CFSSvar: 48Siste melding: 30-10-13, 20:52 -
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Fibromyalgi kontra hypothyerose
Av Ruth i forumet Fibromyalgi og CFSSvar: 25Siste melding: 31-08-09, 15:27 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46 -
Vitiligo og fibromyalgi
Av Kirsten i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 13Siste melding: 15-08-05, 18:27

Svar med sitat
Bokmerker