Svenskere var de første i Norden med vaccineringsprogrammet. "Mer än en halv miljon doser av influensavaccinet Pandemrix har skickats till landstingen. Flera tusen svenskar har fått vaccinet och nu kommer anmälningar om biverkningar till Läkemedelsverket." Kilde: artikel i DN.se 190-tal biverkningar av vaccinet

Jennely, 26 år: "Undersköterskan Jennely Ottosson, 26, från Umeå, var helt frisk när hon vaccinerade sig. Dagen efteråt hade hon 39 graders feber och var helt slut." Læs mere...

Rebecka, 32 år: "Vid samma tillfälle vaccinerade sig hennes klasskompisar. - Det var i alla fall fem av 19 personer som blev dåliga i min klass."Læs mere...

Lotta, 49 år: "Undersköterskan Lotta Lindström, 49, från Jönköping, vaccinerade sig onsdags förra veckan."Læs mere...

Maria, 27 år: "Maria har flera kolleger som har fått liknande biverkningar. - Jag har vaccinerat mig tidigare mot olika saker och då har jag inte känt någonting."Læs mere...

Carina, 46 år: "i Vellinge var en av de första i Sverige att ta vaccinet och hon kände biverkningar. - Jag blev hängig och kände mig lite varm. Men det var inte så farligt, säger hon."Læs mere...

Vanliga biverkningar:

Smärta och svullnader vid injektionsstället
Feber
Trötthet
Huvudvärk
Frossa
Förändrad lymfkörtel
Influensaliknande symptom
Värmekänslor.
Myalgi
Muskelsmärta.

Mindre vanliga biverkningar:

Sömnlöshet
Diarré
Kräkningar
Illamående
Ökad svettning
Klåda
Utslag.

Källa: Produktresumén för Pandemrix, publicerad på lakemedelsverket.se

Skeptiska läkare förbjuds att prata om massvaccinering
Vaccinmotståndare i vården riskerar att bli omplacerade

Hmmm.... hvordan mon babyer har det efter indsprøjtning med vaccinen? Eksperterne siger at de "reagerar bra på svininfluensavaccinet - och får få biverkningar" Babyer kan jo ikke anmelde bivirkninger. Helt ned til 6 måneder? Er de blevet sindsyge alle sammen?

Og de gravide? De vi bare tro, at det de har de sædvanlige graviditetsplager, specielt da mange førstegangsgravide slet ikke aner noget om, at man kan faktisk have en nem graviditet. Hvad vaccinen gør ved fostrene, kan man heller ikke vide, da netop dette er meget tys, tys om ude i verden.

Og hvad med dem, der dør kort efter, at de var blevet vaccineret. Om dem siger ekperterne, at de er "bare" døde af døden. Hmm... var de netop ikke med i den "udsatte" gruppe og hvordan kan man vide, at de er døde "af døden" fordi de ikke kunne holde til vaccinens belastning på deres syge kroppe? Når en 90-årig dør kort efter vaccinering, kan man undgå at kalde det for at han/hun døde "af døden"? Hvad fanden er meningen så med, at vaccinere så gamle mennesker, at man så ikke ved hvad de dør af kort efter?

Når jeg tænker på alle stofskiftesyge, som selv uden vaccinen kan påvise alle disse symptomer - vil jeg gerne være en flue på væggen hos de læger, der vil afvise deres nyvaccinerede stofskiftesyge med, at "dette er jo de vanlige stofskifte-symptomer I har jo altid klaget over alligevel"....