Takk for svar.
veldig godt å få råd av noen som vet mer om dette enn meg.

Jeg ble utredet for PCOS for noen år siden pga av dette med hårveksten/mens. Var også på Endokrinologisk avd på et sykehus. Og de fant ingenting unomalt. Når det gjelder cyster så går jeg alltid til en gynokolog for min årlige undersøkelse og hun tar ultralyd. senest nå i januar.

Jeg har nå fått rekvisisjon til med. pol. Sykehuset har ikke Endokrinologisk avdeling, men noen av legene er Endokrinologer. Jeg er veldig heldig som jobber på dette sykehuset. Alt blir så mye enklere.
Takk for tipset om tidspunkt for blodprøver. Blodprøvene jeg fikk svar på for noen dager siden ble tatt ca klokken 12.30 og (der viste S-TSH: 1,8.) Da skal jeg høre om jeg kan ta blodprøvene med en gang jeg kommer på jobb.

Det var et sjokk å få prøvereultatene men nå er jeg egentlig bare glad for at legen rekvirerte Anti-TPO prøven slik at jeg har et utgangspunkt. Og ikke alt bare er i mitt hode. Min fastlege mente for noen år siden at dette var psykisk og om jeg har vurdert anti-depresiva.. Noe jeg ble veldig provosert av. Tok ikke imot resept.

Før min neste legetime:
Tenkte at det er lurt å skrive ned alle symptomene jeg har hatt de siste mnd?

Er det noen blodprøver jeg spesielt bør spørre etter?
Har jo allerede tatt: S-Anti-TPO, S-Fritt T4, S-TSH, S-estimert GFR, S-Kreatinin

Er det noe mer jeg bør tenke på?

Takk på forhånd