Viser søkeresultater 1 til 8 av 8

Threaded View

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard P-pille-stopp........

Hei igjen - lenge siden jeg har vært der nå........tar det som en bra ting ;-) Misforstå meg rett!! :-)

Jeg bare trenger å tenke litt høyt her...og regner med at svarene jeg får vil være at jeg bare får prøve meg frem sjøl og kjenne på formen etterhvert....

Uansett :

Jeg har gått på p-piller stort sett siden jeg var 20 (er 35 nå) hadde et bittelite års opphold for 2 år siden og etter dette oppholdet startet jeg på Yasmin-merket for første gang. Fikk da en nedtur i stoffskiftehelse fordi ingen hadde sagt til meg at når man starter med p-piller så skal man opp en viss mengde Levaxin. Det lærte jeg her inne og er visst opp og vedtatt i legeverdenen nå også. Selv om ingen leger vet det....... ;-) Jeg økte ihvertfall bittelitt den gang og ble bedre igjen.

Men - nå har jeg vært til undersøkelse pga STORE problemer med smerter og blødninger under menstruasjon og fått beskjed om at fordi jeg startet på Yasmin har jeg fått en muskelknute på nesten 5 cm i livmora som må opereres ut - overdose østrogen i kroppen etter startet på Yasmin.

Også kommer det vanskelige - for 6-7 uker siden hadde jeg en nedtur på i formen og TSH hadde hoppet fra 0.87 til 1.3 - derfor økte jeg litt i uka, og skal egentlig opp enda litt til nå straks. Men nå skal jeg jo slutte på østrogenp-piller og starte på østrogenfrie.....behøver jeg egentlig da å øke mer? Vil ikke det at jeg slutter på vanlige p-piller gjøre at jeg egentlig går på littegrann høy dose lev fra før av?? Og at det nå kanskje jevner seg ut til den dosen jeg skal ha?

Jeg kjenner at jeg bare orker ikke mer nedtur nå - hos meg går d nemlig mest på psyken og er så lei av å være superlei meg og gråtegråtegråte....

Derfor har jeg holdt igjen på siste Levøkningen og skal slutte med østrogen i morgen.

Hva kan jeg forvente meg egentlig?? Bortsett fra prøving og feiling selvsagt....

....ble dette egentlig forståelig beskrevet i det hele tatt...hmm.....

Klemmer fra Nettverk
    Sist endret av Nettverk; 15-08-09 kl 23:09 Begrunnelse: Språkfeil
    Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
    Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.

Lignende tråder

1. Røyke stopp, lavt stoffskifte, vektøkning
    Av ABC i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 96
    Siste melding: 07-02-15, 22:04

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •