Hei!
Har tenkt mye på dette med binyrene og binyretretthet.
Er det slik å forstå at man kan utvikle binyretretthet som følge av thyroxin behandling/hypothyreose eller er det motsatt - at man kan utvikle hypothyreose av ubehandlet binyretretthet??

Lurer nemlig på om sistnevnte kan være et poeng i mitt tilfelle.
Har slitt med masse såkalte "stressplager" de siste 8 årene.
Og enkelte ting som uro og søvnproblemer (klarer ikke å roe meg ned nok til å sove, er veldig urolig) har jeg slitt med enda lenger.
En liten oppsummering:
År 2000 - diagnosen seboreisk eksem/dermatitt utløst av stress i følge legen.
Da var jeg bare 19 år. Heldigvis fikk jeg ganske god kontroll på dette.
Så følger mange år med sterke spenninger i nakke og rygg - også dette stressutløst i følge kiropraktor og lege.
Rundt 2005 : kommer meg endelig til lege etter lang tid med grusomme hodepine anfall - diagnose av tannlege: "stress-kjeve", biter tennene hardt sammen både på dagtid og i søvne.
Dette er bare noen av diagnosene men det virker som det meste jeg har hatt av problemer har vært stressrelatert.
I 2007 - får jeg beskjed om at jeg har en stressrelatert depresjon og er utbrent. Mulig generalisert angstlidelse pga. at jeg er så urolig (jeg tror alle disse 3 kom av at jeg på dette tidspunkt hadde utviklet Hashimotos thyreoiditt og lavt stoffskifte. )

Det jeg nå lurer på er om denne konstante stressfølelsen - følelsen av å være jaget som jeg har hatt nesten hele mitt voksne liv - kan det være relatert til et binyreproblem???