Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Threaded View
-
15-06-09, 11:26 #1
Kan binyrene være årsaken?
Hei!
Har tenkt mye på dette med binyrene og binyretretthet.
Er det slik å forstå at man kan utvikle binyretretthet som følge av thyroxin behandling/hypothyreose eller er det motsatt - at man kan utvikle hypothyreose av ubehandlet binyretretthet??
Lurer nemlig på om sistnevnte kan være et poeng i mitt tilfelle.
Har slitt med masse såkalte "stressplager" de siste 8 årene.
Og enkelte ting som uro og søvnproblemer (klarer ikke å roe meg ned nok til å sove, er veldig urolig) har jeg slitt med enda lenger.
En liten oppsummering:
År 2000 - diagnosen seboreisk eksem/dermatitt utløst av stress i følge legen.
Da var jeg bare 19 år. Heldigvis fikk jeg ganske god kontroll på dette.
Så følger mange år med sterke spenninger i nakke og rygg - også dette stressutløst i følge kiropraktor og lege.
Rundt 2005 : kommer meg endelig til lege etter lang tid med grusomme hodepine anfall - diagnose av tannlege: "stress-kjeve", biter tennene hardt sammen både på dagtid og i søvne.
Dette er bare noen av diagnosene men det virker som det meste jeg har hatt av problemer har vært stressrelatert.
I 2007 - får jeg beskjed om at jeg har en stressrelatert depresjon og er utbrent. Mulig generalisert angstlidelse pga. at jeg er så urolig (jeg tror alle disse 3 kom av at jeg på dette tidspunkt hadde utviklet Hashimotos thyreoiditt og lavt stoffskifte. )
Det jeg nå lurer på er om denne konstante stressfølelsen - følelsen av å være jaget som jeg har hatt nesten hele mitt voksne liv - kan det være relatert til et binyreproblem???
Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
Lignende tråder
-
Noen mener at infeksjon er årsaken til alla autoimmune sykdo
Av nora i forumet Autoimmune sykdommerSvar: 17Siste melding: 04-11-10, 20:00 -
Spørsmålet til bladet Thyra om Levaxin og binyrene
Av pusur i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 05-10-09, 17:52 -
Armour, magen, binyrene....?
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 29-04-09, 14:10 -
Har så vondt, er det nyrene...binyrene ????
Av Tussa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 15Siste melding: 11-03-07, 21:07

Svar med sitat
Bokmerker