Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
Tråd: "Food Inc."
Threaded View
-
14-06-09, 22:01 #1
"Food Inc."
"Food Inc." er titlen på en dokumentarfilm, der har haft premiere i fredags, i USA. Filmen er allerede blevet kaldt for supermarkedernes "Dødens gab", da den tegner et skræmmende billede af fødevarenes vej "fra jord til bord". Vel at mærke industrifremstillede fødevarer.
Inden jeg så et par trailere til filmen, troede jeg at det var Michael Moore, der havde produceret filmen. Men nej. Denne gang er det en anden ophavsmand - Michael Pollan, der står bag denne debatskabende film. Som det også er Michael Pollan, der har udgivet adskillige, lige så debatskabende bøge om mad, i USA.
Man siger i Danmark, at det plejer tage ca. 10 år, før amerikanske trends når til Danmark. Men efter en særlig opmærksom indkøbstur i et af danmarks storste supermarkeder i går - tror jeg, at denne film kunne lige så godt beskrive vores egne forhold på madområdet. Filmen kommer i løssalg først til september, så jeg venter... Foodincmovie.com
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Min nye kokebok-"bibel" - "Nourishing Traditions"
Av anitab i forumet Helbred og kostholdSvar: 1Siste melding: 25-09-11, 15:06 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Andre bøkerSvar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11 -
Er akkuratt ferdig med boka til Per Egil Hegge
Av ung mor i forumet Per Egil HeggeSvar: 17Siste melding: 27-10-08, 23:47

Svar med sitat
Bokmerker