I en stund nå har jeg lurt på om jeg har problemer med binyrene. Begynte med levaxin for snart to år siden uten å teste binyrene, så kom legen plutselig på at jeg måtte gjøre det og sendte meg i full fart på Aker for å gjøre testen (etter ett år på levaxn). Konklusjonen var bare at "du har ikke Addisons", dette slo fastlege og endokrinolog fast uten noe nærmere utdyping. Og jeg tenkte ikke noe mer på det, og prøvesvarene har jeg ikke selv. Etter som jeg har lest mer begynner å tenke at binyretretthet kan være en del av problemet mitt. Føler bla. at jeg takler stress veldig dårlig og fall i stoffskifte har kommet i etterkant av stressperioder og lite søvn. Er gang med utredning/testing på Balderklinikken. Har snakka litt med legen om kortisol og stress, men har ikke gått så mye inn i dette ennå. Men jeg finner så lite info om behandling. En kan jo ta kortison, det har jeg skjønt. Men virker det egentlig noe særlig? Blir man kvitt binyreproblemene, eller har man fått det, så er det kronisk? Er det trygdt å starte med feks kortisonkrem på egen hånd. Har veldig respekt for kortison, kjenner jo til bivirkningene av langvarig bruk.Er det noen som har erfaringer og dele med behandling av både hypotyreose og binyretrethet? Er veldig interessert