Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Threaded View
-
08-05-09, 21:22 #1
Stofskiftehormonet TSH. (Jeg er chokeret!)
Jeg vil gerne citere her nogle udsagn om TSH fra en dansk debat og vil gerne høre, hvad I andre her på Sonjas mener om disse udsagn?
1. "Har fået svar på mine nye blodprøver og min TSH er nu helt nede på 1,5. Før ny Eltroxin lå jeg på 3,6. Da jeg startede på ny Eltroxin faldt TSH til 2,1, og efter Euthyrox er den nu 1,5. Fatter ikke hvad der sker ?"
2. "Føler mig træt og trist, spekulerer på om det kan være fordi mint TSH tal bliver ved med at falde. Er stofskiftet ved at blive for højt eller lavt når tallet falder ?"
3. "Hvis TSH bliver for lav så har man for højt stofskifte. Det normalområde jeg har set strækker sig fra en TSH på 0,3 til 4,5."
4. "Efter at mit TSH har ligget helt umåleligt (0,009) længe, blev det endelig mere normalt og har nu de sidste par måneder svinget mellem 3,4 og 4,7"
5. "Mit TSH er på: 0,02. Hvad mener I ??? er mit TSH ikke for lavt ?"
6. "Jo, det er helt klart ALT ALT for lavt. Referenceværdierne er 0,3 -0,5 til ca. 4,2 alt afhængig af hvor i landet du bor."
7. "For i givet fald, kunne det måske skyldes, at ved indtagelse af Eltroxin ses et fald i TSH allerede efter få timer. Og det kunne måske være årsagen til dit ubehag, som varer i 1 - 3 timer."
8. "Der skal gå 4 - 6 uger, inden kroppen har indstillet sig på den nye dosis. Idet der kan ses et yderligere langsomt fald i TSH, efter at T4 er i niveau."
9. "Nu skal du ikke blive bange, mine tal var umålelige - og du er under kontrol og det er ikke så skidt overhovedet - MEN DU SKAL BARE SØRGE FOR STILLE OG ROLIGT AT FÅ DIT TSH-TAL OP. Få din læge meget i spil."
10. "Jeg bliver kontrolleret på Hvidovre Hospital, så jeg regner med at de ved hvad de gør. Mit TSH kom ned og T4 op, før jeg kom i behandling med Rimactan, så jeg mener helt bestemt at det er grunden"
11. "Den sidste uge er det gået fremad og jeg har haft det rimeligt. MEN kan nu mærke at nu i dag begynder de samme symptomer som da jeg satte min medicin ned. <ondt i ørene, kroppen, armene, hovedet og begyndende uro overkroppen. Og nu tænker jeg har jeg taget for meget af, og skulle kun tage 0.25 af om ugen? eller er mit stofskifte stadig for højt? mit TSH var på 0.30 dengang for 4 uger siden."
12. "Jeg er med på det med TSH og lavt stofskifte. Men jeg er usikker på om jeg skal sætte min dosis op når nu min T4 er "normal" selvom TSH er høj?"
13. "Nu har jeg snart været af medicinen i 3 mdr og efter den første tid med kraftige symptomer har det været godt. TSH ligger vist lidt lavt - men de andre ligger fint og som min læge siger .. så er det ikke helt til at vide hvad mit "normale" TSH egentlig er - det er jo først blevet målt efter sygdommen startede."
14. "engang da jeg ikke var stofskiftesyg, lå mit tsh på 0,68 så det tror jeg må være det rigtige for mig, men er alligevel itvivl om man kan mærke den stor forskel på 0,30 som det er nu og til 0,68"
15. "Når mit TSH tal ligger på 0,3, ja, så er jeg ikke i tvivl om, at mit stofskifte er er for højt. Det kan min krop slet ikke "tolerere"."
16. "jeg har fulgt jeres råd, med at nedsætte min eltroxin dosis med 25 mg om ugen, da mit TSH var 0.30. og som XX skriver kan hun heller ikke tåle når stofskiftet er på de tal, så jeg er åbenbart ikke alene, det er altid noget."
17. "Det med pulsen der stiger så hurtigt når du dyrker motion, hænger det sammen med at du liggeri den høje ende af TSH."
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Svar med sitat

Bokmerker