Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
08-05-09, 17:15 #1
Bruker
- Medlem siden
- May 2009
- Meldinger
- 6
Hjelp forstår ikke helt: Blodprøver tatt i sammenheng med Hypotyreose
Endelig fått oversikt over alle prøvene tatt i løpet av 12 år. Ble operert i 79. Har spist tyroxin/levaxin siden dengang. Dose 200-250 mcgram. Ja, det er ikke mange prøvene jeg har tatt disse årene:
fT4 startet med 28pmol/ og TSH 0,0ml U/L.
to år etter ft4 22 pmol/L og TSH 1,2mlU/L,
ett år etter så er fT4 på 28pmol/L og TSH på 0,05,
så går det igjen to år da er fT4 27pmol/L og TSH er 0,05.
Så begynner jeg å føle meg dårlig kommer i overgangsalderen og ber om at det testes mer. Men jeg var ikke fastendene: fT4 er 29 pmol/L og TSH 0,05.
S-kolesterol er på 6,8 mmol/L og S-HDL- kolestrol er på 0.9 mmol/L og S-Kortisol er 280 nmol/L.
Så er jeg borte fra norsk helsevesen og tar ingen prøver før i år.
Nå er er fT4 25pmol/L og TSH 0,01. Heller ikke nå er jeg fastendene S-Kolestrol er 8,1 mmol/L , S-LDL- kolestrol er 6.1 mmol/L og HDL-kolestrol er 1,0 mmol/L og S-Triglyserid er 2,6 mmol.
Hvordan skal jeg tolke disse prøvene? Det har ikke blitt tatt T3 prøver siden jeg flyttet fra de urbane strøk, har bedt om det nylig etter jeg fant dette forumet. Kan den syntetiske medisinen virke inn på kolestrolnivået med langtids bruk. Hvilke andre prøver bør jeg påse tas av meg? Hvorfor føles jeg så ekstremt mye mer i ubalanse i det østrogennivået avtar?
Blir veldig taknemlig om noen gidder å hjelpe meg å forstå dette. Jeg resignerte over for norsk helsevesen for mange år siden og har lekt struts siden, men nå ønsker jeg kontroll over egen kropp.
GJV
Lignende tråder
-
tatt ultralyd-kjertel var helt normal?
Av munch i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 23-06-08, 12:15 -
Hvilke blodprøver skal jeg be om å få tatt ?
Av wensiesv i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 2Siste melding: 19-09-05, 13:14

Svar med sitat
Bokmerker