Hei!
Jeg vet ikke om jeg poster dette på rett plass, men nå er jeg så fortvilt og føler meg i en så elendig form.

Det startet egentlig etter fødsel for snart to år siden. Noen måneder etter fødsel begynte jeg å få svettetokter om natta, badet i svette. Var trøtt og konstant uopplagt, kjente av og til litt svie i brystet, masse håravfall! Så forandret formen seg litt til at jeg i fjor høst (1 år etter fødsel) begynte å fryse, fikk fryserier, slapp, sovnet tidlig i sofa om kvelden, håret tørt og livløst, huden i ansiktet spesielt er blitt grovere, lagt på meg, og følt at jeg som alltid har vært sterk og stått i vinden plutselig følt meg sårbar og nedstemt og ukonsentrert. Fikk plutselig blødningsforstyrrelser fra midt i cyklus og utover og har fått primolut fra legen som et hormontilskudd.

Så fikk jeg en klump i halsen følelse, og det viser seg at det er en kul på skjoldbruskkjertelen i tillegg til noen cyster. Dette var før påske og nå har jeg fått beskjed om at jeg ikke får time før i juni for å ta prøve av den. Deretter skal de vurdere om kulen skal opereres bort.

Nå synes jeg formen er enda værre, har sviende følelse i halsregionen også oppover øret, går konstant med 3-4 munnskold (after) i munnen, munntørrhet, og huden er blitt enda værre i ansiktet med masse små kviser, (grov hud/utslett). Føler meg på gråten og er iskald på hender, ankler og bein, men varm i ansiktet.

Dere som har litt erfaring med problemer med stoffskifte, hva tror dere? Jeg tror noe er feil med stoffskiftet (hypo eller hyper) men prøvene fra legekontoret viste Tsh på 1 og F4 på 15 ...?

Er det ikke sannsynlig at slike cyster og kuler forstyrrer hormonproduksjonen?

Nå har jeg ringt fastlegen og får komme inn i morgen tidlig til hastetime. Jeg skal be om at han må be sykehuset ta meg inn tidligere for å ta prøver at kulen for jeg holder ikke ut å gå slik noe mere...
Mye syt her, ..takk for at du orket lese.