Heihei

Jeg er ny her, og håper noen kan hjelpe meg litt

Har hatt mistanke om at jeg har lavt stoffskifte en stund(en del symptomer og flere med stoffskifteproblemer i nær familie). Tok de første blodprøvene i slutten av august, og fikk da disse resultatene:

Fritt T4: 14 (ref.o. : 10-23)
TSH: 1,9 (ref.o. : 0,20-4,0)
Anti-TPO: <25 (ref.o.: 0-60)

Fikk beskjed om at disse prøvene var normale, noe de jo er. Men jeg ville gjerne ta noen nye blodprøver for å kunne ha noe å sammenligne med, og i begynnelsen av mars fikk jeg disse resultatene:

Fritt T4: 12
TSH: 3,8
Anti-TPO: <25

Synes en fordobling av TSH på 7 mnd høres ganske mye ut siden referanseområdet ikke er så stort. Er det mulig at TSH kan øke så mye på så kort tid? Er det noe spesielt med tanke på dagsform som kan gjøre at TSH øker så mye? Eller kan det ha skjedd en feil med en av blodprøvene?
Jeg har jo ikke så mye greie på det, men synes bare at en så stor økning virker rart...

Fikk brev fra legen om at jeg måtte bestille meg time for å ta nye blodprøver siden TSH var høy, og T4 noe lav på de siste blodprøvene, og er derfor litt "spent" på hva de nye prøvene viser.

Virker som om en god del kunnskap blant dere, så setter stor pris på om noen kan komme med synspunkter