Hei. Jeg er nytt tilskudd på stammen. :-)

Jeg lurer altså på det, om jeg har et stoffskifteproblem. Jeg ble visstnok testet som barn, da jeg var overvektig allerede da, men testet negativt den gang. Tviler på at det ble tatt utvidede prøver. Har nå time hos fastlegen om et par uker og skal ta opp dette med stoffskiftet.

Mine symtomer er som følger; (mange av dem har oppstått i løpet av siste året/halvannet år)

Vektøkning - rundt 5 kg mer enn dagen før fødselen - gikk opp forholdsvis lite i svangerskapet, rundt 7 kg. Hadde ekstrem svangerskapskvalme, og spiste lite. Normalisert matinntak etter fødsel, men akutt søthunger det siste halve året-9 månedene. Dette bedret seg etter jeg begynte med Bio-Chrom, men så flatet virkningen ut. Skal også nevnes at jeg ikke har fått trent så mye som jeg burde, både pga. ryggproblemer og bekkenløsning som fortsatt ikke har sluppet ordentlig taket.

Nedsatt kondisjon

Hevelse/oppblåsthet (ansikt, rundt øynene og kinnene spesielt, samt hender og legger)

Blek, delvis tørr hud, skjøre tynne negler, mye uforklarlig kløe i perioder
Håravfall, ellers økt kroppsbehåring
Hyppig vannlating (kombinasjon fremfall urinblæren etter fødsel 10 mnd siden, vil jeg tro)

Tretthet/allmenndorskhet

Konsentrasjonsvansker (ikke vanlig for meg)

Veldig mye muskelstølhet/smerter ved bøying, løfting og bæring, sitte på huk gir smerter/kramper i leggene

Muskelsvakhet ( blir ikke sterkere ved trening, bare mer sliten), muskelverk som kan flytte seg rundt i kroppen som kan flytte seg rundt i kroppen

Hukommelsesvansker, redusert korttidshukommelse (ikke ammetåke)

”brain fog”

Langsom tankevirksomhet (mister ofte ordene/tråden i samtaler, glemmer eller blander ord og uttrykk)

Lett irritert og utålmodig

Emosjonell over dagligdagse frustrasjoner

Nedsatt hørsel, får ikke med meg alt som blir sagt om det er forstyrrende elementer omkring....

Karpaltunnel syndrom - prikker og stikker i hendene og tærne, dovner av og til helt bort. Som f.eks. nå mens jeg sitter og skriver dette. Halve venstrehånden sover. Dette har jeg dog hatt i flere år.

Panikkanfall? (ekstremt vondt i brystet ved èn anledning hvor ambulanse ble tilkalt, smertene gikk over ved hjelp av 4 Link....muligens bare luftsmerter)

Brystsmerter, stikninger

Jernmangel (etter blodtap under fødsel)

Obstipasjon (som resultat av jerntabletter i flere uker, samt fremfall av urinblære etter hard fødsel)

Menstruasjonsforstyrrelse (kraftige menstruasjoner, lange intervaller

Nattblindhet (dårligere nattsyn enn normalt)

Myxödem (hoven, deigete hud)

Tannproblemer (hevelse i tannkjøttet)

Dårligere syn, svir/klør i øynene, ser av og til uklart (bruker kontaktlinser, men dog...)

Lav toleranse for varme

Hører gjerne fra dere med erfaring på området. Råd og tips mottas med stor takk. :-)

Anita