Hmmm..... "Fra »Statens beredning för medicinsk utvärdering«, Sverige, foreligger en omfattende, men yderst kritisk rapport på 372 sider om forebyggelse af caries"... skriver Tandlægebladet.dk

Dvs. svenskerne har fyldt samfulde 372 sider med kritiske vurderinger af carries-bekæmpelse ved "fluor-metoden". Alligevel "konkluderer" Tandlægebladet, at "Rapportens kritiske vurderinger må ikke mistolkes som at de mange kendte metoder til forebyggelse af caries er værdiløse. Dertil forekommer alt for mange samstemmende resultater der viser positiv ffekt."

Forekommer hvor? Har svenskerne udarbejdet mega-rapporten udenom de "positive" dokumenter? Eller hur?

Svenskerne vil ikke have fluor i drikkevandet (tilsætning), de vil ikke have fluor tilsat mælk eller salt.... De har forbudt kviksølv-amalgam 100% i deres tandbehandling... Og lur mig, om de ikke også "varmer op" til opgøret med fluor i tandplejen. I vores levetid.

Derimod os i Danmark (Norge?)? Ja, med os bliver det nok, som det blev med kviksølv i tænderne. Godt nok er det blevet forbudt, men kun delvis - af hensyn til....... PATIENTERNE!

Jeg har dog hørt flere steder i DK og i verden, at plasthåndtering i tandlægepraksis kræver en faglighed, mange danske tandlæger ikke besidder. Derfor viger de tilbage for et totalt forbud mod kviksølv-amalgam, som djævlen viger for vievandet. De kunne jo bare lære og træne, som Lichtenberg gjorde så langt tilbage som i 1980-erne, hvor jeg fik alle mine amalgamplomber udskiftet (inkl. kindtændernes!) med plastfyldninger og..... DE HOLDER DEN DAG I DAG!

Jamen, nu turen er kommet til at holde fast ved fluor! Sig mig! Lærer tandlægerne det aldrig? Og har de ingen samvittighed og ansvarlighed?!