Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Tråd: Nivå T3 og T4. Armour
Threaded View
-
05-03-09, 18:35 #2
Sv: Nivå T3 og T4
Jeg sleit også med det.....
Men det gjør alle hvis legen får bestemme.
TSH er følsom både for fT3 og fT4 og hvis denne doseres til å ha en verdi - sånn mellom 0,1 og 1 - er dosen alt for liten til å forsyne kroppen med hormoner. Det vises på hormonmengdeprøvene fT4 og fT3.
Om man doserer slik at kroppen får nok hormoner, altså at fT4 normaliseres, vil TSH bli kjørt helt i bånn.
Og kroppen skal jo bare ha nok hormoner - hvis ikke legen din vet såppass er det påtide å bytte......
Min TSH blir null når dosen overstiger 1,75Grain. Jeg må ha over 3 Grain for å funke. Og jeg tåler ikke en bitteliten Levaxindose engang, og er nødt til å kjøre på rein Armour. Ellers får jeg igjen symptomer fra Levaxintia.
Ikke alle er så kilne - noen tåler godt en kombinasjonsbehandling. De bruker gjerne mellom 25 og 100µg Levaxin og resten med Armour - opp til 2Grain. Om de må regulere litt, så gjør de det på Armourdosen. Den virker mye bedre.
Har sett at Balderklinikken har dette som utgangspunkt.
Jeg tør ikke uttale meg om hva mine blodprøver er - har ikke målt på flere år.
Jeg anser det som helt bortkastet energi all den tid det er jeg som er faciten her, og blodprøvene i praksis viser seg fullstendig u-egnet til å finne min idealdose.
Det er sikkert slik at fT3 ligger over ref.nivået. Det gjorde det alltid dengangen jeg målte.
Men hva gjør det ?
T3 er jo selve stoffskiftehormonet, og det er også på dette nivået kroppens siste finregulering av stoffskiftet foregår.
Det skal alltid være for mye T3. Kjertelen lager også for mye T3.
Det som er for mye blir på en finurlig måte nøytralisert. Ett av jodatomene flytter seg slik at molekylet ikke passer på målcellenes cellereseptor.
Denne T3 kalles rev.T3 eller bare -T3.
Den kan måles - Aker har mulighet for det.
Jeg har gjort det en gang, og da var andelen av denne større enn normalt - fordi fT3 også var høyere.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat

Bokmerker