Viser søkeresultater 1 til 10 av 145
Threaded View
-
25-01-09, 23:22 #11
Kunne jeg fått litt hjelp til tolkin av prøvene mine?
Hei alle sammen
Takk for sist! En liten stund siden, men jeg lever og har det til tider bra, mens andre dager er jeg ikke fullt så optimistisk. Alt går i bølger, men i det siste har det kanskje gått mer i dal enn i berg 
Jeg har sjekket stoffskiftet mitt tilsynelatende ofte den siste tiden, selv om det egentlig ikke skal gjøres såå ofte?
I alle fall viser de nest siste prøvene (tatt 05.11.08) mine disse verdiene :
TSH - 2,2
Fritt T3 - 4,4
Fritt T4 - 12,2
På denne tiden hadde jeg vært uten D-vitamin en øliten stund fordi jeg ventet på resept på det.
Sist jeg målte det nå var 12.01.09 og da har jeg hatt tilførsel av D-vitamin over en tid ( litt redd for å overdosere meg med D altså)
TSH - 3,5
Fritt T3 - 5,0
Fritt T4 - 13,5
LH - 38
Da jeg ringte legesekretæren så sa hun at thyriodeaantistoff var negativ.
Jeg skulle ønske jeg kunne få en liten tilbakemelding på hva som er nogenlunde normalt, for jeg føler jeg har kommet helt ut av det nå. Har jo sjekket så og si "normalverdier" på nett, og utfra det skal vel prøvene mine være ok? Men så sier legen min om de nest siste prøven at "Jo, du har litt for lavt". Jeg forsøker alt jeg kan å holde meg borte fra stoffskiftemedisn, og har gjort det nå bortimot snart 1/2 år etter å ha gått på dem 3 1/2 år. Vil helst slippe alle medisiner jeg kan slippe.
(For å gjøre en lang historie kort, så fant en lege på Balderklinikken ut at jeg har en genetisk sykdom som gjorde at jeg kom i overgangsalderen raskere enn normalen, og det førte til at jeg fikk et veldig lavt stoffskifte og gikk på Levaxin i 3 1/2 år fordi primærlegen min ikke sjekket dette grundigere ut- for å si det på mildt sagt kvass måte). Disse årene var, unnskyld, et helvete, og det har frarøvet meg mye av min ungdom. I dag går jeg på hormontilskudd for å holde kroppen i nogenlunde funksjon (Legen som fant dette ut mente jeg ikke skulle gå på Levaxin likevel fordi det var ikke der "feilen" lå), og det har hjulpet mye, men på en annen side kjenner jeg spesielt 14 dager før menstruasjonen at det er et evig hormongalopp i kroppen, verre enn før jeg kom i overgangsalderen. Jeg opplever at kroppen jobber mer. Jeg får sår i munn, stivhet i kroppen, hodepine og opplever halsen som en del hes, slimete osv. ) Det er derfor jeg lurer litt på om det er derfor det svinger så med mitt stoffskifte ?
Kosten min har ikke vært av den beste den siste tiden, så jeg må ta litt av støyten, men hvordan kan dere lese prøvene mine ?
Vil noen ?
Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis
(-som føles å ta en eeeevighet)
Lignende tråder
-
Startet Levaxin/Armour. Riktig dose?
Av Siriusen i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 12Siste melding: 12-12-10, 11:49 -
Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
Av Bittebitt i forumet Lavt stoffskifteSvar: 72Siste melding: 17-05-10, 13:55 -
Jeg skal opereres på Ullvål, så håper kirugene dere er flinke.
Av mor3barn i forumet Høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 08-10-07, 12:31 -
Jeg har startet kombinasjonsbehandling T4/T3 :)
Av Anne Ma i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 31Siste melding: 08-10-06, 21:27

Svar med sitat

Bokmerker