Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Threaded View
-
11-08-05, 13:46 #1
Jodtest, kelp og nye prøvesvar
Hei igjen
jeg trenger hjelp - igjen! Har søkt litt på forumet når det gjelder jod og her er mye stoff om det finner jeg - både når det gjelder lavt og høyt stoffskifte. Jeg spør likevel da jeg ble veldig usikker etter en "behandling" i går. Jeg har skrevet tidligere i et innelegg at jeg ville prøve en behandling som heter "detoxsystem". Legger ved adressen:
http://www.naturterapeuten.com/default.aspx?page=1
Hun terapeuten snakket om en ny metode for å måle metabolismeprøver på gjennom urintest. Står noe om det her, men jeg synes linkene er dårlige. Lite informasjon, men kanskje det er fordi det er nytt? Noen som kjenner til dette? Kan legge til at jeg kjente absolutt ingenting under behandlingen og ingen ettervirkninger så langt. Glemte å spørre OM jeg skulle kjenne noe. Skal tilbake om en uke - hvis jeg gidder.
http://www.eubiotek.no/index.php?page=ump-test
Så kommer jeg til jodtesten. Hun smørte "2%jod" på armen min (ble en brunfarve) og sa at hvis denne forsvinner innen 24 timer, så trenger jeg jod og må spise kelp. Farven er borte så iflg henne bør jeg løpe til apoteket/helsekost og handle kelp. Denne testen kan kjøpes på apoteket.
Ellers så har jeg fått tilbake prøvesvarene på nye stoffskifteprøver. Jeg er så irritert!
Ba om at de tok alle jernprøver, B12 Anti TPO, og DHEA i tillegg, men neida. Strekte seg til B12. Gjett om Balder-klinikken er enda mere aktuell - om jeg har vært noe i tvil da.
Kan noen kommentere disse i forhold til at jeg i denne perioden har gått på 100µg Levaxin og 10µg Liothyronin pr dag (snart 2 mndr):
fT3 5,2 (2,6-5,7) Var 3,9 01.06.2005
fT4 17 (9-24) Var 13 01.06.2005 Denne har vært på 22 en gang.
TSH>0,01 (0,35-4,70) Var 0,19 01.06.2005
B12 290 Har hatt 326
Så de utelot Anti-TPO. Har hatt 11 på 3 målinger. Kanskje derfor de ikke gidder sjekke det igjen?? Jeg ringte i dag til labben for å få disse, men skal til legen i morgen. Så jeg lurer på HVOR sur jeg skal være
Sist endret av Mod; 01-09-13 kl 13:21 Begrunnelse: lenker korrigert
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Svar med sitat

Bokmerker