Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Threaded View
-
21-04-05, 18:07 #11Gjest
Hei!
Jeg var på privatklinikken og tok allergitester. Reagerte på hvete, rug, soya, melkeprodukter. Blodprøver viste også at jeg hadde høy homocystein( noe med B12 å gjøre) og høy S-Albumin(har også med B12 å gjøre) og hadde da AntiTpo på 293. Tar B12 sprøyter 2 ml i uka i 5 uker og fikk en diett å følge. Legen mente at immunforsvaret måtte "opp". Spiser melkesyrebakterier,omega-3,pulverform av proteiner og mineraler,olivenoljeekstrakt(for utrensing) og B12 tabletter. Etter dietten i 3 uker, skulle jeg teste 1 og 1 matvare. Skulle notere ned evt. reaksjoner og skulle tilbake etter 6 uker. Følte at jeg ikke reagerte på matvarene bortsett fra hvete(spiste vanlig brød, saus)der jeg fikk litt mageknip og oppblåst mave(var veldig fin i magen mens jeg holdt på med dietten). De vanlige prøvene for lavt stoffskifte er innenfor ref.områdene, bortsett fra AntiTPO. Dermed ble jeg satt til å ta dietten engang til + B12 injeksjoner i 5 uker igjen+ alt det andre også. Skal tilbake til privatklinikken om 5 uker.
Var veldig optimistisk et stykke ut i første omgang av dietten, følte meg i veldig god form. Jobbet 50%, men kontaktet legen min og sa at jeg ville begynne å jobbe 100% igjen. Han foreslo 75% og det begynte jeg med. Men den gang ei....måtte pent be om 50% igjen etter bare litt over en uke og her er jeg nå.
Føler meg litt usikker nå for formen er heller blitt dårligere de siste dagene og en blodprøve hos fastlegen viste nå at AntiTPO er 492 og de andre innenfor ref.område. Jeg tar 75mcg. Levaxin og 1 grain Armour. Dietten har iallefall ikke "hjulpet" på min AntiTPO.
Noen som har noe å si om dette? Kanskje det er tid for å øke dosen? Har ikke fått oppgitt alle prøvesvarene bare at de var "fine".(innenfor ref.)
Takknemlig for alle svar!!
Kari

Svar med sitat

Bokmerker