Hei!

Nå er det ca. 1 mnd. siden jeg begynte med DHEA 25 mg pr. dag. Til å begynne med ble jeg veldig mye dårligere, forferdelig trett og jeg verket skikkelig i alle ledd. Den siste uka har det stabilisert seg og jeg har følt meg litt bedre. For noen dager siden økte jeg DHEA dosen til 50 mg (slik legen anbefalte) og hadde en mild reaksjon før jeg nå faktisk merker en klar bedring! Så nå håper jeg virkelig at det ikke bare er en liten opptur men en varig bedring! Jeg tror avgjørelsen om man skal ta progesteron, hydrocortison, eller DHEA ligger i blodprøvene. Mine viste høyt cortisol og lavt DHEA så jeg fikk DHEA. Jeg hadde ikke inntrykk av at dette var gjetning for Dr. Schøith men at han hadde behandlet binyretretthet før. Han tok mange prøver og så bl.a. på om kroppen greier å omdanne fra et hormon til et annet hvilket var ok hos meg.
Har noen her forsøkt Pregnenolon? Det er jo den første i rekken av hormoner og kan omdannes til progesteron, DHEA, kortisol etc.

Jeg har kjøpt et kosttilskudd som er laget av Dr. Rind for binyreproblemer.
Det inneholder bl.a store doser med B-vitaminer og skal gi god støtte til binyrene. http://www.drrind.com/adrensupport.asp
Neste gang jeg er hos Dr. Schøith skal jeg til å spørre om han tror det er et bra produkt for binyrene.

Kristin - det er kjempeflott at du har laget en side om binyre- og stoffskifteproblemer! Vi trenger mer info om dette på norsk!

Stå på alle sammen! Vi finner nok ut av det til slutt!

Kari