n'Finn wrote:
Det betyr vel at man fra produsentens side mener at årsaken til at man må bruke så mye som 3Grain kan være problemer med opptaket ?
Man bør sjekke matvaner før og etter doseinntak, men etter min mening så er det like viktig at matvanene er regelmessige og at doseinntaket kommer på samme tid.
En behøver ikke svelge dem med melk akkurat.
Jeg har litt problemer med å ta medisinen min til samme tid hver dag. Jeg jobber skift. Med en liten unge i huset skulle en tro at jeg sto opp til samme tid hver dag. Men knøttet kan finne på å våkne klokka seks eller må vekkes kl åtte. Hvis han våkner før meg, så kan det hende at jeg har tatt morgenstellet, gått på kjøkkenet og spist frokost før jeg husker på tablettene. Det er ofte de gangene jeg er sent oppe at han våkner tidlig..!

Men som regel tar jeg tablettene på tom mage om morgenen. Lar de løse seg opp under tunga. Jeg har ikke tid til å vente 1/2 - 1 time med å spise frokost. Det er som regel 5-10 min etter tablettene. Består av en stor tallerken havregrynsgrøt med kli. En slik frokost kanskje sender mageinnholdet for raskt gjennom systemet, slik at tablettene blir delvis tatt opp i kroppen?

Jeg har vurdert å sette mobilen på varsling for å ta tablettene kl 9 f.eks. Ulempen er at hvis jeg har formiddagsvakt, så er det den mest hektiske perioden. Vet ikke om jeg hører den i støyen og stresset. Det hadde helt klart vært en fordel å ha fast arbeidstid, ikke skift. Jeg er bare takknemlig for at det ikke har blitt nattevakt inkludert i skiftene ennå. Det er heldigvis et eget nattlag.