Kjære Marge og Nora! Tusen takk for tilbakemeldingene, det betyr utrolig mye for meg å få råd - og til og med gode råd!
Er ikke av det pågående slaget og mister fort motet når legen bare sier at "alle prøvene dine er helt fine"

Håper at jeg snart får innkalling til indremedisineren som jeg ba legen henvise meg til. Ba også om å få henvisning til smerteteamet på sykhuset, men hun ville heller henvise meg til fysikalsk medisin,- dette var i mai - og til tross for flere purringer til legen har sykhuset ennå ikke fått henvisningen. Og slik har det igrunnen vært hele tiden, men jeg har vært så takknemlig fordi hun har skrevet ut smertestillende, og trodd på meg, at jeg har sett gjennom fingrene med at hun er litt treg.

Men nå stanger jeg hodet i veggen også både i forhold til aetat/trygdekontor så nå er jeg i ferd med å bli skikkelig forb.....

Fikk brev fra aetat i dag om at vedtaket som var gjort om at jeg hadde attføring frem til 30/11 nå var vedtatt å avslåes gjeldende fra 23/08! :o Dette uten å forhøre seg med arbeidsgiver eller meg om hvordan ting har fungert. (både arb.giver og jeg har hatt ønske om at saksbehandler skulle komme til butikken/event. ringe, uten at vi har fått annet enn et hjertesukk til svar)
I min skriflige vedtatte (av aeat) handlingsplan som jeg fikk vedtatt frem til 30.11.05 var mitt hovedmål "Lage håndarbeidsprodukter for salg og få være i et sosialt miljø".
Handlingsplanen ble laget etter diverse ferdighets- og interessekartleggingstester, bestilt av aetat, og det har aldri vært snakk om at jeg skulle jobbe i butikk. Har ingen sjans i havet å klare det..... Det var nå snakk om at jeg kanskje kunne ha en restarbeidsevne ved å gjøre bruk av noen av mine interesser.

Var for ca 2 år siden igjennom bedriftsintern attføring (prøvde flere typer arbeid) på sjukhuset (der jeg arbeidet i 10 år som sekretær), men mitt høye sykefraværet gjorde det mislykket.
Orket ikke tanken på et nytt nederlag, det var tungt å forlate jobben på sykhuset og det tok lang tid å mentalt godta at helsa var så skral. Derfor ble det nå valgt noe det var litt realisme i å kunne mestre.

I avslaget jeg fikk i dag står det " Du er nå i praksisplass på XXX for å prøve ut om butikkarbeid kan være et høvelig arbeid for deg. Om tekstilhåndverk kan være et høvelig arbeid for deg er ikke vurdert" :evil:

Det som både jeg og min arbeidsgiver har hatt som mål etter avtale med aetat er ikke engang vurdert :evil:

Det er sannelig ikke lett å være syk når en hele tiden må ty til "krisemaksimeringer" i håp om å bli hørt og få hjelp!!

(Dette var jaggu godt å få ut!!!)

Og så får en håpe og tro det blir en god helg både her i huset og hjemme hos dere andre!

Takk for at dere har orket å lese dette, det ble visst litt i hytt og pine

Klem fra Kirsten