Viser søkeresultater 1 til 10 av 27
Tråd: Hm. Bedring...?
Threaded View
-
03-11-08, 02:06 #21Hildemor Gjest
Re: Øke?...
Jeg ville først og fremst prioritert en blodprøve jeg da. Det er alltid enklere å synse i forhold til dosering i fremtiden hvis man tar litt blodprøver av og til og samtidig noterer litt hvordan man har det på de ulike verdiene. Tenk om vi alle hadde tatt en blodprøve når vi var friske (før sykdommen brøt ut), da hadde det trolig vært lettere å dosere seg til det kroppen trives best med
Du skriver at du har hatt det tålelig bra en del måneder (noe kan tyde på at du nærmer deg riktig dosering). Derfor ville jeg rett og slett ikke endret dose før jeg visste hva forrige doseøkning har gjort/ikke gjort. Tar du den prøven, vet du hva en slik doseendring innebærer for deg. Og selvsagt hvor lite/mye du med sikkerhet kan øke av gangen i forhold til store/små endringer du må gjøre i fremtiden. Hvis din FT4 feks har økt fra 15 til 19 fra forrige endring, vet du at det neppe er lurt å dosere deg opp til 100 nå, ja du forstår hva jeg mener
Jeg blir høyere på høsten og lavere på våren på eksakt samme dose, det betyr en nødvendig og sær liten doseendring på 50 i uka. Tråkker jeg til med mer/eller reduserer med mer betyr det trøbbel en mnd eller 2 senere. Glemmer jeg å gå opp eller ned betyr det også trøbbel. Skal ikke være lett dette her ;) Kanskje er du motsatt? At du blir lavere om høsten og høyere om våren? I motsetning til n'Finn hehe, synes jeg blodprøver er viktig for å vite hva som faktisk er status i kroppen. Det har for meg vært eneste måten å kunne bli bedre kjent med min kropp og symptomer (skille ting fra hverandre, jeg synes en del symtomer går igjen i både hyper og hypo hos meg). De manifisterer det jeg føler og nå vet jeg hva som er hva. Det har tatt noen år å bli så kjent med sin egen kropp. Så jeg "liker" blodprøver jeg da, eller mer riktig det er et nødvendig onde for å vite hva som skal til for at jeg skal ha en tilnærmet trivselsdose med små endringer av og til

Svar med sitat
Bokmerker