Hei!
Jeg har hatt lavt stoffskifte i 9 år og gått på medisin i 8 år. Etter det "normale" tullet de første årene (leger som ikke trodde på meg og gav med antidepresiva i steden osv...) kontaktet jeg Oftebro og har gått hos ham siden. Dosene har økt og sunket noe i denne tiden, men de tot siste årene har jeg gått på følgende medisin:
Levaxin styrke 100 og Liotyronin (er jo bare en styrke?) - 2 morgen, 1 midt på dagen, 2 sen ettermiddag
I tillegg har jeg tatt DHEA og Trio-B hele tiden, og Kredex og Glukophag i en periode. Vitaminer og mineraler i fleng: C-vitamin, multi,Anti-oksidanter, Omega3, Mangnesium, Calsium, B-vitaminer, Sink og Selen. Også har jeg vært kjempestreng på hva jeg spiser: hyppige måltid, lite eller ingenting sukker, lite karbo, myyyyyye grønt og bønner/linser. Dere kjenner vel til dette

I det siste året har jeg vært mye syk. Det har vært betennelse etter betennelse i kroppen: neglerøtter, hals, bihuler osv.. Klarte også å få kyssesyken. Ikke noe gøy! Har gått til lege og fått behandling ved behov, men ikke satt det i sammenheng med stoffskiftet mitt.
MEN for fire uker siden dro jeg til legen da huden min plutselig ble full av kviser (nupper og byller, mer enn kviser egentlig) som ikke ville roe seg ned. Ble satt på antibiotika i 6 uker og de tok masse prøver. Ringte meg opp og sa at det var småtull og unormale utslag på mange prøver. Dro tilbake på kontroll etter 2 uker og da var prøvene fortsatt merkelig og kvisene like fine... Har forhøyet senkning, lett forhøyning på leverprøvene og et utslag som på en nyreprøve som viser at jeg forbrenner muskler... Legen hadde snakka med en endokrinolog og de hadde blitt enige om at jeg var heftig overdosert og hadde vært det lenge. Stoffskifteprøvene viste: Fritt T4 på 32 og TSH <0,03. De øvrige prøvene var slevsagt ikke tatt... Jeg er jo enig i at T4 er høy og TSH er lav, og det er TSH de er bekymra for! De sier jeg ikke produserer noe selv lenger og at det er farlig... Jeg skal redusere medisinen slik at jeg kun står på Levaxin 100 - 2 om morgenen. Altså en reduksjon på 300!!!

Jeg er skeptisk og skremt samtidig - og fryktelig i tvil....Husker jo veldig godt hvordan det er å leve (eller rettere sagt: knapt orke å ekistere..) når stoffskiftet er for lavt.

Har ringt Oftebro, men det er som kjent ikke lettest å få tak i ham... Skal prøve igjen til uka, men søker råd hos dere!