På 5,5 år har jeg gått opp cirka 60 kg. Før dette var jeg normalvektig, faktisk slank.

På dette tidsrommet har det etterhvert blitt en del blodprøver og undersøkelser. De har åpenbart flere ganger sjekket meg for lavt stoffskifte, da dette er undersøkelser som blant annet har blitt gjort i forkant av psykiatriske undersøkelser. Det er imidlertid først nå jeg har fått diagnosen lavt stoffskifte.

Jeg lurer på om jeg tross det at de ikke har funnet noe før nå kan ha blitt overvektig som følge av lavt stoffskifte? Altså at sykdommen har vært der, gjort meg overvektig, alle disse årene, selv om de ikke har klart å påvise noe?

Sist jeg ble sjekket for lavt stoffskifte var sommeren 2007. Da var det ingenting på blodprøven. Neste gang jeg skulle sjekke dette var nå nylig, og det var da jeg fikk diagnosen. Men jeg føler absolutt ingen forskjell på noe som helst område ved min helse, somatisk så vel som psykisk, siden den tid. Faktisk syns jeg lite har endret seg på flere år. Taler ikke dette for at jeg tross negative tester har hatt lavt stoffskifte hele denne tiden?