Viser søkeresultater 1 til 7 av 7

Threaded View

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

Standard

Har gått i mange år på multivitamin og omega 3.
    Gikk i et par år på Chrom og Kalsium K+D.
    Tok også "antioksidant"-tilskudds piller i en periode.

Mine siste blodprøveverdier er noe sånt som:
    (Og jeg oppgir ca-verdier fordi jeg ikke skrev opp alt da jeg fikk vite det over telefonen!)

Vitamin D : 68 (40-130) Ny måling. Litt lav? Hva sier du n'Finn? Det er kanskje litt å gå på her?
    Magnesium : 1.02 (husker ikke ref.område) Fra forrige blodprøve. Og den ligger rett over max ref. Hva gjør jeg her?

Det var blodet.

Håranalsyen jeg tok for snart 2 måneder siden viste at jeg har for mye kalsium i kropp/vev og for lite magnesium i kropp/vev. Så begge de verdiene viste det motsatte av det blodet mitt sier.

Jeg er en type som er litt redd for å ta for mye av medisiner og vitaminer, ja, piller generelt. Bortsett fra placebo da, hehe. Men, lurer veldig på hva jeg skal gjøre med disse tingene. Evt. er det andre ting jeg kan måle/kan trenge?

Jeg mener jeg skrev et innlegg om dette i går (?) men jeg finner det ikke. Så her er et nytt et!

Tar C, omega 3 og multivitamin fra før av.

1.) Fastlege sier Magnesium er litt for høyt i en blodprøve tatt forrige måned, men at det ikke er farlig å kjøre på med Magnesium tilskudd, feks. 400 mk om dagen. (Solaray Magnesium Asporotate)
    - Håranalyse viser at Magnesium er for lavt i kroppen ellers, og jeg ble anbefalt av henvisende å ta Solaray Magnesium Asporotate hver dag for å bygge opp Magnesium i kroppen, for også å senke Kalsium, som er for høyt i kroppen ellers.

2.) Fastlege sier at etter en "D3"-sjekk, med resultat på 68 (referanse var visstnok 50-150) så kan jeg godt ta et vanlig D-vitamin tilskudd, da mitt resultat lå litt lavt.

Kommentarer, folkens? Jeg vil prøve alt jeg ikke har prøvd (aldri tatt Magnesium eller D vitamin tilskudd før) for å se om det hjelper! Men jeg vil ikke ta noe før "alle faktorer" er enige i at det er det riktige. Med alle mener jeg: Blodprøvesvar, håranalysesvar, fastlege og alle her på forumet.

Takk!

Mvh.
    Thomas
    Sist endret av Admin; 06-09-09 kl 13:42 Begrunnelse: Slår sammen 2 innlegg fra 1 tråd

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn