Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Threaded View
-
30-09-08, 21:46 #1
noen som har gått MYE ned i vekt??
hadde skrevet et langt innlegg, men det forsvant.....
vel, jeg evt ikke helt hva jeg vil med dette, hva jeg vil ha svar på, men har masse tanker og er litt fortvilet..
i 2000 fikk jeg diagnosen hypo. TSH var over 20 og antistoffer høyt (husker ikke hva, men kan over 2000 være et riktig tall??)
grunnen til at stoffskifte ble testet var pga overvekt. mente selv at formen ike var så allerværst, men har jo i ettertid oppdaget hvor gåen jeg faktisk var....
pr i dag går jeg på 150mikro levaxin og 30 mikro liothyronin. akkurat økt fra 10 til 30 med lio, uten tegn til overdosering. grunnlaget var siste blodprøver. de viste bl.a at TSH lå i grenseland oppad (fikk ikke nivået, men skal snakke med legen i morgen). tipper TSH ligger opp mot 4 da, og forstår da hvorfor jeg er gjennomsliten og ikke orker noe som helst... syns de to små jentene mine er plagsomme og masete.. stakkarsene på 15mnd og 3 år...
jeg har det allerbest med TSH på 0,1 jeg....
men så var det over til vekt igjen...
jeg har en BMI på 38.. ejg veier sikkert minst 35kg for mye. men jeg får ikke av meg et gram..
har gått på grete roede, svømt to ganger i uken, ammer masse.. men går ikke ned et gram.
lavkarbo klarer jeg ikke.
har pco også, og insulinresistens, men langtidsblodsukker er helt fint.
har sagt at det er akkurat som kroppen min har to blodsystemer.. et som har blodet som prøver blir tatt fra, og ett som forsyner kroppen... det er akkurat som serumkonsentrasjon ikke sier noe om effekten på meg...... vet ikke om noen forstår hva jeg mener.....
men er det noen her som har klart å gå ned mye i vekt?? hva har dere gjort?
uff.. vil så gjerne, men klarer ikke motivere meg, når jeg bare misslykkes....
vet ikke engang hvor jeg skal henvedne meg. på en vektklinikk? hos en endokrinolog? på en privatklinikk som behandler stoffskifte(om det finnes slike??)
uff.. langt og rotete dette, men vil så gjerne, klarer ikke, og vet ikke hva jeg skal gjøre.....

Svar med sitat
Bokmerker