Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Threaded View
-
12-09-08, 08:24 #1
Lavt T3 -rigtig dårlig. Lav Cortisol
Hej
Kan nogen mon hjælpe?
Hvilke symptomer kan det give hvis ens T3 er lavt? Jeg er i behandling for for lavt stofskifte og tallene "ser fine ud". Jeg har haft det rigtigt dårligt de sidste uger og har været indlagt et par gange, var ved at få et ildebefindende på jobbet. Alle prøver ser fine ud - men jeg har det slet ikke fint. Jeg er ør og utilpas, kvalme, tung i hovedet, ofte hovedpine, hjertebanken, og træt træt træt. Mine stofskifte tal ser som sagt fine ud : TSH 0,8 (0.3-4,00) T3 1,60 (1,10-2,50) og T4 kan jeg ikke lige huske, men i øverste trediedel. Mit T3 har før været oppe på omkring 2,00 og jeg tænker på om man kan blive sløj når det synker?
Er der nogen gode råd til hvordan man kan få T3 op? Liothyrin er det T3? Hvis ja, så kunne det jo være interessant at prøve med et sådant supplement. Men orker snart ikke mere kamp med lægerne. Lægerne mener at mine symptomer skyldes stress - hvilket jeg da heller ikke skal afvise. Er der nogen der ved om man overhovedet vil få symptomer når T3 ligger som mit?
Iøvrigt fik jeg testet binyrerne da jeg var indlagt, og fik lavet en Synachten-test. Mit Cortisol lå inden undersøgelsen på 203 (170-500) - ca. midt på dagen og jeg var rigtig rigtig sløj på det tidspunkt, men tallet steg til 600 i forb. med testen, så man kunne udelukke binyreproblemer. MEN et Cortisol på 203 - er det ikke vældigt lavt? Så kan jeg vel ikke være stresset? Jeg troede at stress gav højt cortisol? Er der noget man selv kan gøre for at få Cortisoltallet op?
Taknemmelig for svar. Jeg er sygemeldt fra mit arbejde og ret frustreret....:o/
Mvh. Gitte - Dk
P.S.: Får 125 mikrogram Eltroxin dagligt...

Svar med sitat
Bokmerker