Viser søkeresultater 1 til 10 av 143
Threaded View
-
21-07-08, 10:08 #10
Takk for link Anisa,
Kremte har jeg gjort lenge. Det begynte i årene før jeg fikk diagnosen. Jeg ble hyppig sendt til øre-nese-hals spesialister for jeg hadde smerter i halsen.
De fant aldri noe, og man kunne jo ikke tenke seg muligheten for at smertene kom fra nærliggende områder.......
Mens jeg satt på venteværelset hørte man vel kremtingen og den ble flere ganger påtalt som uheldig og at jeg måtte slutte med det. Jeg forsvarte meg med at det var slim der som måtte vekk.
En av legene sa den gangen at det var en "hønen og egget situasjon", og det ble aldri gjort noe med det. Altså kom slimet fordi jeg kremtet eller kremtet jeg fordi det var slim der.
En fagperson som kan finne på å umuliggjøre en løsning på denne måten må man bare ta av seg hatten for.
Det jeg kan si er at fra jeg begynte med Armour i 2004 har jeg ikke kremtet. Det ble iorden når jeg fikk nok av et thyroxin som virket.
I etterpå klokskapens lys (og det er jo den eneste klokskapen) fantes altså en patologisk årsak som legen ikke ville finne.
Det kan se ut som fagkunnskapen på Bredvedt har glemt at det faktisk finnes fysiologiske grunner til at man skal kremte, og det finnes patologiske som gjør at man ikke kan la være - som myxødem på stemmebånd.
I fjor benyttet jeg skolemedisinen til å finne ut om jeg hadde nok D-vitamin i kroppen og de svarte et klart ja. Prøven havnet mitt i referanseområdet.
At leggkrampene ble akutte når jeg en enkelt dag tok 40µ ble forklart med at det var for mye. (Jeg prøvde et par ganger med samme resultat)
Jeg synes det er ganske klart at de (nok en gang) tok feil.
I år har jeg ikke henvendt meg til legen - det er ingen vits i : man behandler ikke pasienter for noe som er innenfor referanseområdet.
Ikke en gang om sykehistorie eller kliniske tegn skulle fortelle anderledes.
Blodprøven er facit - ikke pasienten !
Hvorfor jeg er nødt til å sette ned Armourdosen fordi jeg tar D3 forstår jeg ikke.
Min mangel på antistoffer og at jeg stadig kjenner "liv" i kjertelen har holdt spekulasjonen om at den ikke er helt død levende. Iallfall i bakgrunnen.
Og nå er det jo grunn til å hente bakgrunnen ?
Nei - om den ikke er død, så må det formodes at den er svært liten og ikke istand til å levere halve kroppsbehovet.
Nei - fordi min TSH er null komma null og har vært det mange år, så ingen hjelp til oppbygging eller produksjon der.
Desverre - jeg tror nei Anisa. Som du nevner skal det tolmodighet til.......
Men noget foregår - og D3 er katalysatoren.
Det er jo fare for at kolseterolet øker når dosen senkes, så takk for godt tips og intressant opplysning der.
Dagsdose Armour : 2G
Dagsdose D3 : 50µg• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat

Bokmerker