Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Threaded View
-
21-07-08, 07:54 #1
Noen andre som har (hatt) Subakutt thyreoiditt her?
Hei.
Jeg er 34 år og fikk diagnosen Subakutt thyreoiditt for noen mnd siden etter et halvt år med høy senkning, smerter i halsområdet bl.a. og nedsatt allmenntilstand. Var et par ganger innom sykehuset for utredning da blodprøvene ikke gav noen klare svar. Stoffskiftet så normalt ut.
Andre gang fikk jeg diagnosen da overlegen mente jeg har hatt en kort periode med høyt stoffskifte og deretter normalt igjen før jeg kom meg til legen min og fikk tatt blodprøver. Overlegen gav meg resept på Voltaren for symptomene og sa at det nok kom til å gå over av seg selv i løpet av sommeren. (sykdommen har ca. 6-10 mnd. varighet)
Underveis i utredningen fikk jeg også påvist struma, tatt UL av milt og nyrer, MR av hode, hals og lunger som alle så normale ut, og en tur innom revmatolog som fant ut at jeg også har kronisk muskelsmerte-syndrom (fibromyalgi).
Jeg er mye trøtt, slapp, lett sliten, andpusten, har hodepine hver dag, synsforstyrrelser, muskelverk, leddsmerter, svetter mye mm.
Nå går jeg regelmessig til legen min og sjekker at stoffskiftet ikke blir for lavt. (kan skje som resultat av perioden med høyt stoffskifte) De siste blodprøvene jeg tok viste en SR på 91 og CRP på 32. Stoffskifte-svarene får jeg i løpet av denne uka når jeg skal inn til legen min.
Jeg lurer på om det er andre som har vært eller er i min situasjon e.l. og som kan dele sine opplevelser av sykdommen?
Jeg synes det er vanskelig å finne ut av dette og legen har jo ikke alle svarene dessverre, selv om hun er aldri så flink.
Med senkning som har ligget på rundt 80 lenge, falt til 70 i juni og så nå plutselig opp til 91, så blir jeg både fortvilet og redd igjen. Har de funnet rett diagnose, burde de har utredet mer osv? Vel jeg får se hva legen min sier.
Klem fra megFikk diagnosen Subakutt Thyreoiditt i april 08 og har ventet på å bli frisk siden da... Men nå vet legene plutselig ikke hva jeg har igjen så da er det påan igjen med nye utredninger, og mer venting...

Svar med sitat
Bokmerker