Altså- jeg har akkurat flyttet til en ny kommune og fått ny fastlege på en privat klinikk med vedig godt rykte.
For 1 1/2 uke siden fikk jeg fornyet resepten min på levaxin, og ble bedt om å ta ny prøver siden de ikke hadde fått journalen min enda.

Idag fikk jeg vite at TSH var på 1,2 og ft4 er på 19. Hurra tenkte jeg- dette er jo kjempeverdier i forhold til hva gamlelegen sa det skulle ligge på. Har jo følt meg temmelig trøtt og dorsk i det siste, men tenkte at stoffskiftet helt sikkert var bra siden jeg har fått beskjed fra tidligere fastlege at det var bare tull og hadde ingenting med stoffskifte å gjøre.
Overraskelsen kom da legesekretæren sa at prøvene var litt høye/lave( hun var usikker på tolkningen, men det var i allefall ikke innenfor tabellen som hun hadde å lese av ut fra medisin osv), og i tillegg sa hun at de ikke bare så på prøvesvarene der, men generell helsetilstand og hvordan man føler seg mentalt. Jeg fikk helt hakeslepp- de har jo tydeligvis peiling.

Hva er egentlig ideelt på prøvesvarene rent klinisk? Hva betyr egentlig prøvesvarene?

Håper noen kan forklare mg