Noen av dere som sveller opp i varmen som meg? Og ellers også? Og har lært at dere må holde dere unna salt, fordi det holder på vann? Det kan være at du faktisk trenger MER salt... Kroppen holder nemlig på vann for ikke å miste salt, når det allerede er for lite av det.

Her er en link til en veldig interessant artikkel om binyretretthet. Det står endel om salt og viktigheten av det under punktet Scanty perspiration

http://www.fred.net/slowup/hai96.html

Selv tar jeg ca 1 ts uraffinert havsalt bl med vann og ca litt sukker (for bedre opptak) hver dag, ett glass morgen, og ett hver kveld. Behovet varierer tydeligvis, men det er enkelt å merke hvis jeg får for mye - da får jeg diarè, som heldigvis ikke varer lenge.

Er du på saltfattig diett pga blodtrykket? Ikke sikkert det er så lurt heller iflg denne artikkelen.

The use of salt does not cause hypertension, as is frequently claimed. (Ref: Richard H. Ahrens, PhD U.S. Dept of Agriculture, Dr. Ahrens is also Associate Professor of Nutrition, Univ. of Md. College Park, Md) A research physiologist wrote that sugar (but not salt) is one causative factor in hypertension.
Jeg tar meg den frihet å sitere Val fra StopTheThyroidMadness.com

Thanbks for sending this! This si the very paper that saved my life 14
years ago when I was liteerally dying on a no salt diet. I had BP of
245/148 and 20+ pounds of fluid retention that came and went like it had
a mind of it's own. Congestive Heart failure form all this fluid
reteniton adn high BP as well. When I read this was about the same time
I found Armoru again after 25 years on Syncrap. OS I bought some
unadultered salt and started drinking it in my water every day with
enough Armoru to pull myself out of Myexedema. Within a year I was OFF 3
BP meds with one remaining. The last one was aThiazide Diuretic which I
still needed for fluid retention and have oinly been off that one this
past year, but gone it is!