Jeg har også lest gjennom den blogsiden som artikkelen handler om. Den med Weetman er mer skremmende.

Jeg har før bare måttet gå tilbake til gammel dose, gjort det minst et par ganger, men jeg var jo ikke tilbake til endoen som ga beskjed om å holde min TSH innenfor refernanseområdet, så jeg er ikke så overrasket over at legen prøver som best å gjøre det endoen ga beskjed om.

Jweg tenkte det var på tide å få ryddet opp i det, eller få diagnose på fibromyalgi og revmatisme og alt mulig som jeg får så lenge jeg er undermdisinert på endoens ordre.
Jeg har sikkert noe fibromyalgi i bunnen, som jeg har kontrollert i årevis ved å ta riktig dose stoffskiftemedisiner.
Men hvis de absoultt vil begynne å gå etter TSH, så får de værsågod gi meg de diagnosene på de lidelsene de påfører meg.
Helst vil jeg ha det på papiret slik at jeg kan påberope meg riktig dose for å holde fibromyalgien i sjakk.
(forresten så meldes det fra fibromyalgiforeningen at mange mange der hører stadigvekk at jo, dine stoffskifteprøver er litt høye, men ikke nok for å få behandling)
I tillegg får jeg vondt i ledd osv også av underdosering, samt diverse andre plager. Trygderetten ville vel kalt alt sammen for småplager hehe. (bare et sidespark...)
Alt det pga TSH og å se bort fra ft4 og ft3. Hadde man tatt en liten titt på ft4 og ft3 og medisinert etter dem, at de skal være et sted i øvre halvdel og det eksakte stedet er individuelt, så ville de fleste problemer vært løst. Jeg trenger dem bare litt over midten og er ikke storforlangende. haug skriver øvre tredel og Fürst og capio skriver at de må i øvre skikt og hos noen litt over.
Det med at man skal bare se på TSH er blitt nærmest en religion for legene nå ser det ut som.
Det strider mot all sunn fornuft.
Og erfaring fra pasientene.
ft4 og ft3 er viktigst.