Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Threaded View
-
11-05-08, 12:18 #2
Hei, sonja her er nok ekspert på overvekt og har også erfart en del ting. Hun svarer deg sikkert når hun har tid og anledning.
Hun driver forresten med egne nettsider for dem som er overvektige, samt vanntrening hvor hun er instruktør såvidt jeg vet.
det er verdt å ta en prat med henne.
Tibake til stoffskiftet ditt, er du riktig medisinert, hvor mye levaxin tar du, hva er din TSH, ft4 og ft3 samt referanseområdene, har du PCOS?
Legehåndboka på nett skriver forresten helt feilaktig at hypothyreose bare fører til vektøkning p 2,3 kg. Noen leger bruker denne legehåndboka på nett som verktøy og oppfatter det som nasjonale retningslinjer. Vi pasienter har ikke kunent uttale oss om hva som står der. Da er det feil å si at det er nasjonale retningslinjer for da må det gjemmom uttalelser og høringer, noesom ikke er skjedd.
Vi på forumene har altså lett etter referansen for at man bare skal gå opp 2-3 kg pga lavt stoffskifte. Det eneste vi fant, det var en mdidisnk bibliotekar som har adgang til alt, var at etter å ha fått fjernet kjertelen elelr zappet den og etter at pasienten er på riktib dose thyroxin, så er gennomsnittlig vektøkning 2.3 kg PER Ã…R. Altså noen helt annet enn NEL sier. NEL er forresten mer eller mindre oversatt fra dansk, og med et mener jeg at de har latt det danske stå noen steder. danskene er særs dårlige på å behande stoffskftet. legen sier at alle restsymptomer bare er psykosomatiske.
Flere her har endelig fått effekt av stoffskiftebehandlignen ved å ta liotyronin i tillegg, elelr gå over til Armour THyroid som er naturlig svinekjertelekstrakt slik man brukte her frem til 70-tallet omtrent.
Og jeg har hatt effekt av atkins.
nora

Svar med sitat
Bokmerker