Da har jeg gått over 2 måneder på Levaxin 25 µg/dag, og er rett og slett fortvilt!! Mine hypothyreose symptomer har bare blitt verre og verre. Nå om dagene er det så ille, at jeg lurer på hva i all verden det er som skjer i denne kroppen
Var hos min fastlege for en uke siden, og fortalte at mine symptomer hadde blitt verre siden oppstart av Levaxin. Det han da konkluderer dette med, er at jeg antakelig ikke har lavt stoffskifte fordi Levaxin ikke virker på meg. Men hvorfor føler jeg meg verre enn noensinne?? Huden og hodebunnen er så tørr som den aldri har vært før, håret ramler av, er veldig tungpustet (selv om jeg trimmer hver dag), rødmusset i ansiktet og stresset i kroppen, hjertebank, svimmel og kvalm når jeg går, så sliten og trøtt og utmattet at det er tungt å gå opp loftstrappa, fryser mye (særlig etter å ha vært i aktivitet) og svetter om hverandre, tett nese og bihuler, muskelsmerter og verking i hele kroppen, noe kvalm, har store problemer med å konsentrere meg i arbeid og samtaler.......... Generelt så føler jeg meg veldig ille nå om dagene.

Nå skal sant sies, at jeg for noen år siden var inne i en tung depresjon. Min fastlege mener at de symptomene jeg har nå tilsier at jeg fortsatt har en depresjon pågående. Men jeg har faktisk blitt mye bedre det siste året, og føler at livet er godt å leve Samtidig gjør min fysiske form den siste tiden, og min lege's antakelser, sitt til at jeg begynner å miste motet og bli deprimert nok en gang :( Likevel, det er forferdelig å skulle bli stemplet som deprimert, når jeg føler at jeg IKKE er det!!

I forhold til blodprøvene, så viser de en fremgang etter at jeg startet på Levaxin.
(Referanseområde TSH 0,2- 4,3 mlU/L, ft4 9- 22 pmol/L)

Nov. 07:
TSH:4,65 fT4: 13

Febr. 08:
TSH:4,15 fT4: 12

April 08:
TSH: 3,70 fT4: 15
På siste prøvetakning ble også B12 og Ferritin også tatt, og disse var begge innenfor normalen.

Etter å ha lest mye her inne på forumene, har jeg jo fått en mistanke om at jeg kan ha trøtte binyrer. Eller, etter alle mine påkjeninger opp gjennom årene skulle det være rart hvis binyrene mine ikke hadde blitt påvirket i en eller annen grad
Har også fått med meg at oppstart på Levaxin kan føre til at binyrefunksjonen kan bli drastisk dårligere. Og at det da symptomatisk kan kjennes ut som at Levaxin ikke virker.

Er det noen av dere her på forumet som kan hjelpe meg litt med å få klarnet tankene rundt dette?
Min fastlege hadde nok 'halshugget' meg om han visste at jeg var på et sånt forum og ba om råd vedr. min helse I følge han er "internettet fullt av pissprat og dårlig informasjon"! Og det verste jeg kan si til han, er at jeg har lest om f.eks. lavt stoffskifte på nettet. Så vet dere det da.......

Takk for hjelpa på forhånd Og ha en fin vår-dag!