Da jeg besluttede mig for at smide Eltroxin væk, efter mange år uden (god) effekt - ville jeg først gøre som andre (her) og finde en måde at smugle Armour Thyroid til Danmark.

Da Danmark er et EU-land gælder det andre regler for, hvad man må eller ikke må modtage af lægemidler fra udlandet og netop Armour Thyroid sælges ikke til EU-landene.

Jeg fandt en anden måde at hjælpe mig selv på og fandt ud af, at Westhroid er et lige så velrenomeret lægemiddel som Armour. Jeg har efterfølgende kun lovord at berette om Westhroid.

Det har undret mig dog, at producenten af Westhroid havde et andet produkt med tilsvanende indhold af det virksomme stof, dog under handelsnavnet: Nature-Throid. Det forstod jeg ikke indtil jeg fandt ud af, at Nature-Throid indeholder præcis det samme som Westhroid og Armour - bare sammensat således, at bindestoffet er microcrystallisk cellulose og ikke - som i Westhroid og Armour - majsstivelse.

Jeg går ud fra, at dette har en betydning for dem, der har glutenallergi, cølliaki eller lignende, så hvis man ikke kan tåle majsstivelse og får Armour/Westhroid som ikke "virker" godt nok - kan det være at dette er årsagen for nogle mennesker, hvis deres krop bekæmper majsstivelsen i tabletterne. Bare en tanke