Folkens

Æh, Anne Ma, det er så mange tanker her nå, men jeg tror ikke jeg misforstod?? Når jeg spurte om man blir ekstra var overfor vær på thyroxin, så spurte jeg generelt - utfra tankestrømmene mine, ikke utfra noe du sa. Tror jeg ;)

Ja, Gunnda, den linken som anitab legger ut, som jeg bestilte fra. Og fikk boksen i dag! Tør ikke begynne på den enda, skal på et arrangement til helga. Og så tror jeg at jeg skal ta mindre enn anitab. Har jo ingen lege til å hjelpe meg med dette. Og hun hadde vel lavere kortisol-verdier enn meg.

Tenkte sånn ca at jeg skulle gjøre slik: Kutte ut thyroxin i ei uke. Så ta en halv supplement-tablett om dagen, samtidig som jeg starter opp på de 3 grainene armour jeg er på nå. Men jeg skal lese gjennom anitab sin tråd igjen først. Og tenke litt på det.

Jeg har veldig mange av de symptomene på lav binyrebark-funksjon. Men også på hypo. Har tatt scorecards før, og jeg slår sånn 50/50 ut, tror jeg. Og en gang var det scorecards over andre hormoner, så jeg slo jo ut på østrogen, progesteron, veksthormon, kanskje andre ting - DHEA, pregnolon? Husker ikke, vet ikke om alle var/er målbare (subjektivt).

Men jeg husker at jeg slo veldig ut på veksthormon, og det er nok fordi jeg sover så dårlig om natta, og veksthormon dannes kun under dyp søvn. Så vidt jeg husker.

Forresten, så er det ikke alle de engelske uttrykkene jeg forstår. Hvis noen har norske oversettelser her det kjempebra. Her er norsk oversettelse av det scorecard'et som jeg slo ca 50/50 ut på:
http://home.online.no/~meretlun/scorecard.htm

Ja, noen ting stemmer jo slett ikke - på binyretretthet. Jeg er i alle fall ikke tynn!!! Har jo slitt med overvekt hele livet. Men når jeg begynte på Armour ble jeg så kvalm at nesten ikke orket å spise på 3? uker. Gikk ned ca 5 kilo (men de var jo raskt på igjen når jeg begynte å spise igjen).