I går fikk jeg plutselig brev fra Aker, jeg. Thyroideapoliklinikken. Har aldri vært der før og ikke skjønt det på fastlege som at jeg skulle dit heller. Fått time hos en kirurg Paulsen neste torsdag for ultralyd av hals og evt en finnålsbiopsi. Jeg skjønte absolutt ingenting?? Trodde prøver og bilder var OK jeg nå.... Sist jeg var hos legen og ba om henvisning til ultralyd samt tok blodprøver så skulle jo legen ringe meg når han fikk resultatene. Og en henvisning til Aker var uakutelt før han hadde sett blodprøvene mine. Han ringte jo aldri så jeg ringte og hørte på de selv på forkontoret og de var fine. Så da hørte jeg aldri noe mer om henvisning til Aker.

Videre traska jeg til Centrum Røntgeninstitutt og tok bilder (ba sjøl om henvisning som kontroll etter operasjon i 2005), ventet spent på at de resultatene skulle ankomme fastlegen så han kunne ringe meg om de. Neida. Ikke hørt noe så jeg trodde jo alt var ok nå jeg da. Formen er jo også mye mer stabil selv om jeg ikke er heeelt på høyden igjen.

Så, jeg syns det var litt sjokk jeg da og bli opplyst via postkassa at man har funnet noe på bildene og må ta bilder og biopsi liksom. Ringte ned til legekontoret og fikk beskjed om at det var funnet "uregelmessigheter" på hver side av halsen og en liten knute på høyre side, 6mm i diameter. Så da er vi igang igjen.

1. Jeg skal til kirurg Paulsen - noen som har vært hos han og har noe å fortelle?

2. En annen ting - jeg er usikker på om jeg er bittelitt overdosert fordi jeg er litt "på gråten" fortsatt, er apatisk/misfornøyd/likegyldig/asosial og noen dager har jeg litt sånn prikking/risting/skjelving i ansiktsoverhuden....hvis jeg nå prøver å gå ned 25mcg....men finner ut at jeg må opp igjen...vil det da ta NOK en 2-3 mnd før jeg merker virkning av økning? Jeg har jo nå ventet på økningsvirkning siden starten av februar....klønete skrevet, noen som forstod?

Det var siste nytt! Alt i alt er det jo en bra ting å bli fulgt opp!! Spent.