Viser søkeresultater 1 til 10 av 32
Threaded View
-
18-03-08, 13:56 #16
Hei Stina Artelac kjenner jeg godt. Det er et bra middel. Selv bruker jeg Hylo Comod. Den er på flaske, men uten konserveringsmiddel. Holdbar i 12 uker etter at den er åpnet. Salven er ny for meg. Så til noe som høres selvmotsigende ut: Mange med tørre øyne klager over perioder med tåreflod. Det henger sammen med at det ofte ikke er mangel på tårevæske, men sammensetningen i væsken er gal. Den inneholder for lite smøring. Det medfører at tårekjertlene produserer mye væske i et forsøk på å kompensere for den dårlige smøringen. Dette virker mot sin hensikt, faktisk! I de periodene du har det sånn lønner det seg å dryppe hyppig, minst en gang i timen! Da blir øynene skikkelig smurt, og "tårefloden" avtar. Artelac fåes på hvit resept, forutsatt at den skrives ut av øyelege første gang
Så er det lur å smøre seg med salven om natten. Forøvrig bør både dråper og salve brukes hele tiden, ikke bare i perioder. Som sagt så bruker jeg Hylo Comod. Synes den er behageligere. Svir ikke. Fåes ikke på resept, og den er dyr, dessverre. Trekker den av på skatten.Sjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001

Svar med sitat
Bokmerker