Viser søkeresultater 1 til 10 av 32
Threaded View
-
07-03-08, 20:39 #10
Hei igjen Bittebitt
Ja, påvist forhøyde hvite blodlegemer i tarmen, både tykktarmen og tynntarmen. Ja, via biopsi.
Jepp, bruker øyendråper UTEN konserveringsmidler, så det er ikke dem som forårsaker noe, men de svir når jeg får "svie-og-tårene-triller-og-kan-ikke-åpne-øynene"-turene mine ;-)
Ja, jeg lurte på om man kanskje kan ha Sjøgrens selv om antistoff-prøven ikke er positiv. Leste for ei stund siden på Internett, tror det var ei eller to foreninger for Sjøgrens, eller lignende, at man skulle ha 4 av 6 godkjente elementer for å kunne få diagnosen Sjøgrens. Av disse 6 var: egenopplevd munntørrhet (har jeg), egenopplevd tørre øyne (har jeg), papirtesten hos øyenlege (har jeg tatt, forferdelig tørre øyne), antistoffprøve (har jeg tatt, IKKE positiv), spyttkjertelbiopsi (har jeg ikke tatt og har ikke lyst, noen fortalte om det her inne, ble nummen etterpå - varig?), det siste punktet husker jeg ikke. Så inntil videre har jeg 3 av 6 punkter, 2 subjektive og 1 konstantert av øyenlege (som også ser at jeg har store problemer med øyene - han sier jeg har symptomer på en som er totalt utslitt).
Takk, Bittebitt, snill du!"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Svar med sitat
Bokmerker