Det henvises antageligvis til ent råd hvor Stina forteller langt ut i tråden sin om hvor skuffet hun var etter å ha vært hos en endokrinolog. Jeg støttet henne (bekreftet hennes følelser eller hva man kan kalle det ) ved å skrive at det var mange slike postinger på nettet og jeg postet en link elelr to hvor pasienter i USA beklaget seg over samme. Skulle jeg skrevet tilbake og sagt, nei, du tar feil, du hadde ikke en dårlig opplevelse? Du tok feil? Du misforstod endokrinologen? Jeg ser som in oppgave elelr ideologi å støtte pasienten.
Og ifølge sykepleierens etiske prinsipper så kal sykeåleieren alltid støtte pasienten hvis det er uenighet mellom pasient og lege. Nå er jeg ikek sykepleier men har vært i timene og hørt på pensum om etiske spørsmål og sånt. Hvorfor skal jeg som medmenneske og felles pasient støtte legen fremfor pasienten? Når det er uetisk for noen i helsevesenet? De legger ut på forsiden på hjemmesiden for sykehusenen sine-pasienten i fokus osv nettopp pga sine etiske forpliktelser. Jeg vet hva de mener pga timene jeg har tilbrakt i autditoriet. Vet ikke hva visse andre har som etiske prinsipper når de reagerer så høylytt på at jeg og forumene støtter pasienten foran legene. De burde opplyse om det synes jeg slik at vi vet hva de står for og hvem de er her for å støtte.