Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Threaded View
-
14-01-08, 17:10 #7
Jeg vibare bemerke at det eren del av oss som får lav TSH enda ft4 og ft3 er midtpå eller lav, og at TSH hos oss kan svinge veldig hvis vi på død eller liv skal ha den på 1 og at vi da er mer eller mindre underdoserte. En teori er at Brokkens antistoffer svinger (antistoffene pleier forresten å svinge noe, det erelt vanlig) og at de da tilfedigvis gjør store utslag. Vi gir bare opp og går etter ft4 ft3, at de er sånn litt over midten eller hvor enn de må være , kanskje to tredeler opp eller helt oppe, det er individuelt. Vet om noen som må være akkurat bittelitt over referanseområdet.
Men tilbake til antistoffteorien: Testene måler bare noen av dem, og de kjører bare den ene testen mens de andre testene bare gjøres i forskning her i Norge. en av de andre ville kanskje påvist at du og jeg har slike antistoffer. Men det har vi jo ikek bevis på.
Elaine Moore gjør nå en egen tsest på seg selv og disse antistoffer, hun er også en av dem med lav TSH. Hun tar LDN som jo normaliserer alle autoimmune tilstander i kroppen og senker antistoffene, for å se om TSH går opp. Skikkelig spennede, jeg følger med på et forum og ser hva hun poster.
Min TSH svinger altså ikke så jeg vet ikke løsningen på ditt svingende TSH.
Men ofte er svaret i praksis at man må gi opp og bare leve med lav TSH.
Er ditt problem at du får hypersymptomer og blir skrubbsulten hver gang TSH blir lav? Har jeg forstått det riktig?
Jeg har ikke det problemet, jeg er ikke hyper ved lav TSH men min ft4 og ft3 er ikke høye selv med lav TSH.
Jeg synes ikke det er så mange som poster om det problemet påforumene, men jeg kan prøve å følge bedre med.
Synes jeg husker atde skriver at det er et hashimotos-probblem, fordi anti-TPO eller thyreoglobulinantistoffene ødelegger kjertelen rykkvis og a slippes hormon løs i større mengder. Tyskerne kaller det Schub og det er forresten ofte de nevner det. de tilsver det til jod de har fått i seg i maten (hos dem er egg og kjøtt og melk fullt av jod og mange kjøper av den grunn fransk eller tyrkisk mat fordi det ikke er tilsatt jod)
Spiser du ofte torsk? Den kan inneholde mye jod, og tran også.
Nevner sånne ting som faller meg inn sånn fort. altså. Skal gruble videre.
nora

Svar med sitat
Bokmerker