Sitat Opprinnelig skrevet av rikke Vis post
åh søren asså, jeg tror jeg er overdosert :(
pulsen er nå 86 slag i minuttet.
igår tok jeg ikke armour i det heletatt.
litt svakt vondt i hodet.
på lewaxin har det bare tatt et par dager før jeg har kjent at jeg har vært overdosert, men nå med armour har det gått en stund.
kanskje det er noe annet som irriterer kroppen?
hva tror du?
hva bør jeg gjøre nå?
Er her jeg - bare litt fraværende av julegrunner.
Ikke sikkert at overdosering er en riktig betegnelse, det skjer ikke før du har brukt en høy dose i flere måneder. og det tar lang tid å komme ned fra en slik.

86/min - jo det er høyt det, og har du bank i tillegg er det mulig at dosen er for høy. Jeg får det iallfall slik.

Det er ikke Levaxin eller Armour som styrer hjertefrekvensen - det er binyrehormoner som gjør det. Disse vil produsere mer når stoffskiftet er høyt og hjertefrekvensen stiger.
Dermed kan en se om binyrene funker - på det området da.

Man kan også få hjertebank ved lav puls. Da må hjertet pumpe mye blod i hvert slag og det kjennes som bank.

Denne følelsen opptrer også før du har tilpasset deg en høyere dose, altså - hvis du akkurat har økt dosen kan det komme noen dager med bank. Det kommer ikke med en gang, gjerne etter noen uker.
Har du økt for mye kan det komme med en gang.
Fortsetter det tyder det på at dosen er for stor til at du greier å tilpasse deg den.

Om du har kjent at det har kommet snikende og ikke ser ut til å være på retur bør du senke dosen. Hvis du føler at du bør gjøre det fort, så hopp over Armouren (ikke Levaxinen) en dag og fortsett på en litt lavere dose.

Hvor mye bruker du nå da Rikke ?
Og hvor lenge har du bruk det ?