Viser søkeresultater 1 til 10 av 76
Threaded View
-
16-11-07, 22:47 #30
Så endelig noe norsk, Bittebitt ;)
Da jeg fikk mine muskelproblemer, og mageproblemer, hadde jeg hverken brukt mye NSAID, kaffe eller te - dvs nesten ingenting, jeg var i mot den slags stimulanser. Men det utelukker vel ikke at man kan ha fått dette uansett... ?Ã…rsaken er ukjent, det anføres at etiologien kan være en luminal faktor som aktiverer immunsystemet. Sykdommen har vært assosiert til NSAID-bruk, kaffe og te.
Vanntynn diare hadde jeg ved oppstart av Armour - eller etter ei stund, i noen dager, elles har jeg nesten aldri så ille diare. Og jo, da var det blod, t.o.m. lenge etterpå den ene dagen. Jo, nattlige avføringer er veldig uvanlig for meg, bortsett da fra på det verste tidspunktet med denne diaren, altså kun i denne perioden. Og en veldig sjelden gang ved omgangssyke - kan gå år mellom hver gang. Og dessuten - lette magesmerter - nei, det er jeg nok heller ikke enig i.Pasientenes hovedsymptom er vanntynn diare uten blod eller slim, som ledsages av lette magesmerter og meteorisme. Avføringsvolumene kan bli store og nattlige avføringer er ikke uvanlig.
Ja, under coloscopien så slimhinna veldig fin ut, så jeg ble faktisk litt overrasket over å høre at de hadde funnet betennelse der. (Men nå er det litt usikkerhet mht om det var i tynntarmen eller tykktarmen denne betennelsen er da...)Ved coloscopi finnes makroskopisk normal eller nærmest normal slimhinne.
Nei, nå er jeg vel om mulig enda mer forvirret enn før!
Kanskje det synker inn litt mer etterhvert?
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Svar med sitat
Bokmerker