Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Threaded View
-
02-11-07, 11:22 #1
Bruker
- Medlem siden
- Nov 2007
- Sted
- København, Danmark
- Meldinger
- 18
Helt rask... men alligevel syg?
Hej med jer,
Jeg er en dansk pige på 28 år der lige har fundet dette forum. Grunden til at jeg skriver her, er fordi at jeg siden mange år (Ca 10 år) har døjet med forskellige ting... Depression, angst, krampe i arme, brystsmerter osv osv osv. Jeg har fået antidep., har været igennem alle mulige og umulige tester af det ene og det andet. Min læge kan ikke finde noget som helst, og behandler mig som om jeg vore en hypokonder. For lidt tid siden fik jeg så at vide at min farmor og faster begge to har Hypotyreose. Så begyndte jeg at lægge tingene sammen og fandt ud af at alle mine symptomer passer skræmmende godt ind på lige det. Min læge har dog aldrig tjekket mit stofskifte, og siger at mine symptomer slet ikke har noget med hinanden at gøre. Jeg er så vred, desperat, træt og opgiven, over at skulle kæmpe denne kamp! Jeg har tidligere lavet en liste og givet min læge, fordi at jeg ville at han skulle se det sort på hvidt. Den ser således ud:
Svimmel - Kan føle at jeg âfalderâ selvom jeg allerede ligger ned. Især når det er mørkt. Det går over hvis jeg tænder lampen. Har svært ved at gå lige.
Træt - Kan sove 24 timer i døgnet, uden at føle mig mere frisk. Føler ikke at jeg er rigtigt vågen. Kan næsten falde i søvn når jeg sidder og arbejder.
Langsom og sløv tankegang
Dårlig til at håndtere stressede situationer og mange mennesker
Meget følsom overfor stærke lyde og lys
Dårlig hukommelse - Har problemer med at lave hele sætninger og huske ord og ting generellt, og jeg har ALDRIG haft disse problemer før.
Klodset - Kan gå ind i ting, sager og mennesker. Kan tabe ting jeg holder i hånden.
Smerter - Underarme, muskler, nakke, ryg, knæ, skuldre osv (Ekstra meget når der er koldt)
Krampe/smerter i brystkassen
Krampe i mine arme
Syn - Mit syn er blevet dårligt de sidste 2 årene. Det er som om der ligger et slør over mine øjne.
Kuldskær - Er frossen og kuldskær, selv om sommeren.
Tør hud
Tørt og spaltet hår
Skøre og stribede negle
Hævelser omkring øjnene, samt sorte rande
Hævede ben. Især omkring anklerne.
Vægtforøgelse â Min vægt kan skifte stort, ca 3 kg bare i løbet af en dag
Forstoppelse
Forværret allergi
Nedstemt
Angst
Nu er min læge dog endelig gået med til at teste mit stofskifte, men jeg føler ikke at jeg kan stole på hans dømmekraft. Er det muligt at have lavt stofskifte selvom det ville vise sig at mine prøver er "normale"? Jeg vil så gerne bare have en diagnose, så at jeg ikke går rundt og føler mig... Ja, "ikke som mig selv".
Jeg har et godt job, styrer store projekter og er ansvarlig for mange mennesker. Jeg er i bund og grund rigtig lykkelig, og har opnået mange af mine mål. MEN jeg vil bare fungere som jeg gjorde for mange år siden. Jeg vil ikke være hende den trætte, halv hypokonder, som går til lægen hele tiden.
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Svar med sitat
Bokmerker