Har slitt en stund med en kropp som plutselig ikke fungerer. Føler meg ofte helt utslitt, skjelven, svimmel, har hjertebank, er urolig og lett på gråten (og ikke særlig lett på tråden lenger ;) )
Jeg har god appetitt, trenger ganske mye mat og når jeg har spist føler jeg meg som regel bedre en stund. Jeg er slank og vekta er stabil.

Jeg trener en til to ganger i uka og dagen etter er jeg totalt ødelagt. Må slepe meg ut av senga, og kroppen er vond, sliten og jeg høres ut som et vrak. Kommer meg som regel utover kvelden, og jeg kommer meg sjelden i seng før 23-24. Har litt vansker for å sovne, (merkelig hvor mye lettere det er å sovne på sofaen foran en film??!)og våkner lett. Vi har barn som er urolig om natta og jeg vekkes jevnlig av dem og har ofte vanskelig for å sovne igjen.
Drikker jeg alkohol (drikker aldri mye, maks ett glass vin/en øl) får jeg hjertebank og blir lett uvel.
Føler meg egentlig ikke deprimert, men kan få anfall av sterk selvmelidenhet Vi har hatt noen tøffe år, har mistet barn og har hatt et svært sykt barn som heldigvis er bra nå. Dette begynner å komme litt på avstand nå og jeg er klar for å starte livet igjen. Men jeg orker jo ingenting!

Nå har jeg endelig fått sparket meg igang og bestilt time hos lege. Jeg har en mistanke om høyt stoffskifte og har lest endel om det. Men jeg vil jo gjerne ha mest mulig ut av dette legebesøket og vil gjerne ha mest mulig tips om hva slags prøver jeg bør be om.

Jeg leser at høy puls er vanlig, hvilke pulsverdier menes da? Er hvilepulsen høy, eller blir den fort høy ved anstrengelse? Har brukt pulsklokke i dag og ved lett husarbeid (klær osv) har jeg puls rundt 90-100. Men føler at jeg har mye hjertebank, kjenner hjertet slå hele tiden. Var plaget av det når jeg var gravid også, da hadde jeg hvilepuls over 100 i lange perioder, særlig midtveis i svangerskapene.
Ble litt surrete dette, men håper noen har noen tips til meg