Viser søkeresultater 1 til 10 av 34
Tråd: Hva bør jeg gjøre?
Threaded View
-
07-09-07, 11:21 #21
Om jeg kan få gå litt på siden av tråden din enda en gang Rilda ?
Det har kanskje litt relevans til din lave fT4 og hvordan du føler deg ?
Det er rart det med hvordan man føler seg på forskjellige fT4-verdier.
Da jeg gikk over til Armour datt denne verdien som en stein - til 5 og lå lenge på 6-8 lenge - det meste av det første året.
Jeg hadde det kjempebra da !
Jeg var jo glad for at jeg endelig var kvitt alle symptomene som Levaxinen ga meg, og det kan jo være litt av forklaringen.
Vekta datt også 12kG det året.
Så kom jo nedturen da etter et år, og jeg begynnte å øke dosen.
Nedturen mer av psykisk art, men var jo daff og slapp også. Heldivis ingen av de tidligere symptomer, og det blei en lang nedtur.
Og forlengelsen skyldes bekymring for TSH=0. Dosen ble forlangt senket for TSH=0 og dosen var da 1,75G selv om fT4 bare hadde kreket seg opp i 10-11.
Det ble ikke bedre før dosen var over 3Grain(fT4=15), og enda bedre på 4(fT4=17), men da kjente jeg for første gang litt hjertebank.
Svært lite, men det lille var nok til å skremme meg til å sette ned dosen igjen.
Etter et berg og dalbane-år økte jeg pånytt dosen, denne gangen jevnt og trutt.
Nå har jeg vært 9 uker på 5Grain(fT4=19) og fått litt mer hjertebank. Det kom etter 7uker og holdt seg på et svakt nivå og kun når jeg la meg om kvelden. Jeg ga opp etter et par uker med bank og satte ned dosen gradvis til 4Grain, som jeg er på nå.
Jeg er daff og slapp nå, på en dose som gjorde meg pigg og fin for en stund siden - så er det vel den evindelig trege tilpassingen som jeg håper snart er over.
Ett spørsmål ligger i bakodet ...... eller har jeg satt den ned for mye ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat
Bokmerker