Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
Jeg klarer meg nogenlunde med mye melk og annen kalsiumrik kost.
Etter harde treningsøkter er det verst og jeg kan våkne om natten av at det har låst seg helt. Da halter jeg i flere dager.
Hej n`Finn

Den slags kramper, som du beskriver kan meget vel stamme fra kalium-mangel. Vi skal have over 3 gram kalium i døgnet for at fungere og for at hjertet/nerver/kredsløbet er tilstrækkelig understøttede. Alt elektrisk-impuls-befordring er pinedød afhængig af, at der ikke mangler kalium i kroppen.... bl.a. lægkramper er et skoleksempel (sædvanligvis) på kaliummangel.

Det med, at mælk er en god kilde til calcium er faktisk ikke korrekt. Den binding calcium befinder sig i, i mælken er altså slet ikke så nem for kroppen at udnytte som husrådene påstår. Jeg har overlevet en hel graviditet uden en eneste mælkedråbe og dette uden at jeg mistede tænder eller hår, og til med fødte et barn på 5 kg og 60 cm...

Det er yderligere en kendsgerning, at mælkekost - med nogen undtagelse af syrnede mælkeprodukter (men for guds skyld ikke homogeninserede!) - går ikke godt i spænd med stofskiftesygdomme.

Bl.a. kan mælkekost yderligere stimulere kroppens evt. autoimmune reaktioner, hvilket vil sige at f.eks. allergier, gigt m.fl. - kan blive meget værre af mælkeindtag. Har du nogensinde prøvet at leve "mælkefrit" i en periode?