Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Threaded View
-
30-05-07, 00:30 #15
Hei dere!
Her er en mer logsik definisjon av Myxødem:
http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_L ... _ID=380454Annen psykisk sykdom
Myksødem er en meget sjelden, alvorlig hypotyreosetilstand hvor hypotyroid psykose kan fremstå i et bilde av depresjon, agitasjon, angst, mistenksomhet, hyperaktivitet, hørsels- og synshallusinasjoner (2). I familier med thyreoideahormonresistens er det funnet forhøyet forekomst av Attention Deficit/Hyperactivity Disorder som bedres med trijodtyronin (19). En studie av latent hypotyreote pasienter viste signifikant økte verdier for angst, hysteri og tvangstanker (6) og bedring på alle områder med tyroksin (7).
Og faktisk kan noe av dette stemme på meg eller enkelte i familie/slekt. Jeg har jo t.o.m. vært inne på tanken om jeg kan ADHD fordi jeg har forferdlig mye indre uro, selv om jeg nesten ikke orker å bevege luksuslegemet. Men jeg lesten en annen gang for lenge siden at ADHD hos jenter var mer en slik art: indre uro, så det var vanskeligere å oppdage. Jeg har vel også sett eksempler på hysteri og tvangstanker, kanskje også hallunisasjoner, med vedkommene vil ikke ta medisiner som personen "kan bli avhegige av". Nei, da det ikke lett, selv om jeg fortalt at vi ikke blir avhengige av det, vi er allerede avhengige av det i den form av at kroppen mangler det og skal bruke det."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
NTF søsterorganisasjon i amerika legges ned
Av nora i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 3Siste melding: 17-03-08, 13:20

Svar med sitat
Bokmerker